اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

روند افزایش مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ چه عواملی موجب شعله‌ور شدن آتش کرونا شد!

روند ابتلا و بستری بیماران کرونا در کهگیلویه و بویراحمد همچنان رو به افزایش است با توجه به امکانات محدودیت این استان، می‌توان شرایط کنونی را نگران کننده دانست.

روند افزایش مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ چه عواملی موجب شعله‌ور شدن آتش کرونا شد!

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد که مدتی به لحاظ بیماری کرونا حالش خوب بود طوری که بیمارستان جلیل  یاسوج آن شلوغی بیماران کرونایی آبان و آذر را نداشت و راهرو‌ها و اتاق‌ها خلوت شده بودند ناگهان در اواخر زمستان و اوایل بهار وضعش بدتر شد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی که خود این روزها با کرونا در حال مبارزه است هم‌اکنون ۳۰۶ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۸۰ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۴ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

پرویز یزدان‌پناه با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و بستری‌های کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته از مثبت شدن کرونایی ۵۰۰ نفر طی این مدت خبر داده که خود آمار نگران کننده است،ضمن اینکه کرونا سبب مرگ ۴۷۹ هم‌استانی شده است.

 

اما چه عواملی موجب شد کهگیلویه و بویراحمد که در شرایط زرد و حتی آبی کرونا باشد به یکباره دو شهرستانش قرمز شود و مرکز استان که نارنجی است ممکن است طی روزهای آینده قرمز شود.

همجواری با استان‌ خوزستان که زنگ خطر کرونای انگلیسی در آنجا به صدا درآمده بود و همه شهرستان‌های این استان قرمز بود شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کرد و علی‌رغم اینکه اعلام شده بود مسیرهای از استان به خوزستان مسدود می‌شود  اما ترددها کار خودش را کرد و کرونای انگلیسی وارد استان شد و موجب مرگ یکی از بهترین پزشکان این استان شد.

اما علت دیگر افزایش بیماری کرونا را می‌توان در عادی‌انگاری مردم دانست،تعطیلات عید تمام شده و کوچه و خیابان‌های شهر یاسوج مملو از جمعیتی است که بعضا هم عده‌ای زیادی از آنها ماسک نمی‌زنند و حتی دیده شده نه پروتکل‌ رعایت می‌کنند نه فاصله اجتماعی.

 

این عادی انگاری‌ها بیشتر در بین جوانان و نوجوانانی دیده می‌شود که کرونا را شوخی می‌دانند و وقتی از آنها می‌خواهی از ماسک استفاده کند فقط می‌گویند کرونا با ما کاری ندارد در حالی که همین ویروس خطرناک تاکنون موجب مرگ بیش از ۶۲ هزار هموطن و چند میلیون انسان بر روی کره خاکی شده است.

دیگر عاملی که می‌توان گفت باعث افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان شده مسافرت‌ها بود، با وجود اینکه استاندار و مسئولان شهرستانی در جمع خبرنگاران اعلام کردند مسیرها مسدود است و کسی به کهگیلویه و بویراحمد نیاید اما این استان در کنار استان‌های گیلان و مازندران یکی از ۵ استان مقصد سفر نوروزی مردم بوده است.

مسافران نوروزی به راحتی وارد استان شدند و کرونا را برای کهگیلویه و بویراحمد سوغات آوردند بعد هم چمدان‌هایشان را بستند و رفتند تا استان روزهای سخت و پرچالشی را پیش رو داشته باشد.

 

اما دیگر موردی که باعث افزایش کرونا شده تجمعات عزا بوده که گاها اعلام شده حتی جمعیت حاضر در یکی از این مراسم ها ۵ هزار نفر بوده است! سه مراسم تشییع در بویراحمد، کهگیلویه و دیشموک با حداکثر جمعیت برگزار شد و همین عامل باعث افزایش آمار کرونایی شده است در حالی که کمبود زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و همچنین تخت‌های آی‌.سی.یو کهگیلویه و بویراحمد را با روزهای سختی مواجه خواهد کرد.

انتظار می‌رود مردم با امکانات محدودیت‌های این استان آشنا شوند و با رعایت پروتکل‌ها بیش از این آتش این ویروس خطرناک را شعله‌ور نکنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول