اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

براتی مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران شد

آیین تکریم و معارفه سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران صبح امروز دوشنبه ۱۶ فروردین برگزار شد.

براتی مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران شد

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین تکریم از حجت‌الاسلام و المسلمین «غلامعلی قدیریان» و معارفه «حسین براتی» به عنوان سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان تهران، صبح امروز دوشنبه ۱۶ فروردین با حضور حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «احد جاودانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و معاونین، «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما، در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم جاودانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران طی سخنانی با اشاره به اهمیت گسترش و تعمیق فعالیت‌های دینی گفت: تاکنون اقدامات قابل تقدیری در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران شاهد بودیم که اعتلا و  گسترش این سلسله فعالیت‌ها در گرو هم‌افزایی مضاعف به منظور پیشبرد بهتر برنامه‌ها است. 

در ادامه حجت‌الاسلام ارزانی، به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره و ضمن تشریح دستاوردهای ستاد فهما، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۶ هزار کانون در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که این مهم با سند تحول ستاد فهما، طبقه‌بندی، کیفی‌سازی و نظام‌مند شدن فعالیت‌های کانون‌ها به سمت ایجاد فضای رقابتی سالم حرکت می‌کند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه به شعار سال ۱۴۰۰ که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» نامگذاری شده است اشاره کرد و افزود: با عنایت به این مساله، توانمندسازی و مهارت‌افزایی کانون‌های مساجد در قالب ۱۲ رواق و سه شبستان مورد توجه قرار می‌گیرد که البته کار سنگین و حساسی است به ویژه آنکه اساس فعالیت ما در عرصه دین و مسجد تعریف شده و از جایگاه مهم و حساسی برخوردار است؛ بنابراین باید روی انتظام و کیفی‌سازی تلاش بیشتری صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه در عرصه فعالیت‌های مسجد باید قله را در نظر گرفته و الگو قرار دهیم، گفت: در این عرصه ارتباط با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها اهمیت بسزایی دارد، همان طور که ارتباط و همکاری ۱۱ دستگاه همکار در شورای سیاستگذاری ستاد فهما، به این سلسله فعالیت‌ها قوام و تبلور می‌بخشد؛ بنابراین همکاری‌ها باید دو سویه باشد.

رئیس ستاد فهما در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد و فعالیت‌های حجت الاسلام قدیریان گفت: رشد بسیار خوبی را در سطح کانون‌های مساجد استان تهران در دوره مدیریت ایشان شاهد بودیم به طوری که استان تهران در مناطق فهما رتبه اول را به دست آورد که قابل توجه و تقدیر است؛ البته می‌توان این سلسله فعالیت‌ها را در عرصه‌های مختلف از جمله حضور در مراکز مختلف به ویژه مرکز رسیدگی به امور مساجد افزایش داده و تعمیق بخشید.

ارزانی اظهار کرد: ستاد فهما تاکنون در عرصه‌های متعددی فعالیت داشته که از جمله آنها می توان به تولید ۳۲ هزار اثر فاخر اشاره داشت که از آن میان ۱۶ اثر تولیدات جدید کانون‌ها را تشکیل می دهند، بسیاری از این آثار تاکنون در مراکز مختلف صدا و سیما استفاده شده است.
وی در ادامه ضمن تبریک به «حسین براتی» به عنوان سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان تهران که با حفظ سمت به عنوان مسئول دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری ستاد فهما نیز به فعالیت خود ادامه می دهد، اظهار کرد: سال‌ها از خدمات و فعالیت‌های ایشان در ستاد استان خوزستان بهره‌مند شدیم، امروز نیز امیدواریم با قوت بیشتر از فعالیت‌های وی به عنوان فردی متین و صبور بهره‌مند شویم، به ویژه که به عنوان مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد فهما و ارتباطاتی که با ستادهای استانی دارند، از اشراف خوبی نسبت به فضای کلی فعالیت های استانی برخوردار هستند.

همچنین در ادامه براتی ضمن قدردانی از مباحث مطرح شده اظهار امیدواری کرد که با تعامل بیشتر، شرایط توسعه همه جانبه فعالیت ها به ویژه در عرصه ارتباط با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بیش از پیش فراهم شود.

در ادامه حجت‌الاسلام قدیریان طی سخنانی اظهار کرد: اکنون که فصل همکاری من به عنوان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان تهران به پایان رسیده است، ضمن آرزوی موفقیت و سلامتی، امیدوارم شاهد رشد و ارتقای روزافزون کانون های مساجد باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول