اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

بازدید 27 هزار مسافر نوروزی از بافت تاریخی و جهانی یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با بیان این‌که از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تاکنون 978 مورد بازرسی از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی مسافر در این استان انجام شده است، گفت: از 28 اسفندماه 98 تا 13 فروردین امسال 27 هزار و 314 مسافر به یزد سفر کردند.

بازدید 27 هزار مسافر نوروزی از بافت تاریخی و جهانی  یزد

سید مصطفی فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به ضرورت حمایت از حوزه گردشگری در این استان، اظهار کرد: طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا در تعطیلات نوروزی امسال تمام هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای استان یزد با نصف ظرفیت، نسبت به پذیرش مسافر اقدام کردند.

وی با بیان این‌که امسال به واسطه شیوع کرونا فقط ۲۹ درصد تخت‌های مسافر در استان یزد اشغال بودند، افزود: از ۲۸ اسفندماه ۹۸ تا ۱۳ فروردین امسال ۲۷ هزار و ۳۱۴ مسافر به یزد سفر کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در ادامه با بیان این‌که در سال گذشته به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا تعداد مسافران نوروزی به شهر میراث جهانی یزد زیر هزار نفر بوده است، گفت: این در حالی است که تعداد مسافران داخلی و خارجی در عید ۹۸ یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر ثبت شده است.

فاطمی تصریح کرد: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی و پذیرش مسافر طرح بازدید مستمر از هتل‌ها و مراکز اقامتی مجاز در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفت و از ابتدای امسال تا پایان ۱۳ فروردین ماه ۹۷۸ مورد بازدید نظارتی از رستوراها و مراکز پذیرایی مسافران در استان یزد انجام شده است.

وی تعداد بازرسی از رستوراهان‌های بین راهی استان را یکهزار و ۳۰۱ مورد عنوان کرد و افزود: ۵۱۱ مورد بازدید نظارتی هم از مراکز خدمات مسافرتی در سطح استان انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در تعطیلات نوروزی امسال هیچ کدام از مراکز اقامتی موقت و کمپ‌ها فعال نبودند، گفت: طی بازدیدهای به عمل آمده از مراکز پذیرایی مسافران نوروزی چهار مورد به دلیل رعایت پروتکلهای بهداشتی تشویق شدند که سه مورد مرکز اقامتی و یک مورد رستوران بود.

فاطمی در پایان با اشاره به اهمیت صدور ۱۷ مورد اخطار کتبی و ۳۲ مورد تذکر شفاهی به مراکز پذیرایی مسافران در تعطیلات نوروزی امسال، خاطرنشان کرد: در راستای بازدیدهای انجام شده ۱۵ مورد مرکز متخلف تعطیل و تعلیق شدند و ۱۹ مورد شکایت نیز در دستور کار تیم های نظارتی میراث فرهنگی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول