اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

انجام 17000 نفرساعت بازرسی بهداشتی در طرح سلامت نوروزی در کردستان/معدوم‌سازی 23 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۱۷ هزار و ۹۴۸ نفر ساعت بازرسی در راستای طرح سلامت نوروزی با محوریت مدیریت بیماری کرونا در قالب ۲۴ تیم بازرسی در استان انجام شده است.

انجام 17000 نفرساعت بازرسی بهداشتی در طرح سلامت نوروزی در کردستان/معدوم‌سازی 23 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته

ابراهیم قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: برنامه سلامت نوروزی از بیست و پنجم اسفند سال گذشته در استان تا ۱۵ فروردین امسال به مدت ۲۰ روز با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از بازرسان بهداشت محیط در قالب ۲۴ تیم بازرسی انجام شد‌.

وی با بیان اینکه طی این بازرسی‌ها ۳۲ هزار و ۷۲۳ مورد سنجش در زمینه کنترل مواد غذایی با تجهیزات پرتابل صورت گرفت، افزود: تعداد ۱۸ هزار و ۳۲۸ مورد  نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و چهار هزار و ۴۱۳ مورد بازرسی از اماکن عمومی پرتردد به‌عمل آمد.

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در مدت زمان یادشده ۱۷۶ مورد برخورد با دستفروشان مواد غذایی، ۱۰۶ مورد رسیدگی به شکواییه بهداشتی درج شده در سامانه ۱۹۰ و  ۲۰۳ مورد معرفی متخلفین به مراجع قضایی گزارش شده است.

قادری یادآوری کرد: در همین مدت، جدای از پلمپ ۶۶ مورد از مراکز و اماکن متخلف، یک هزار و ۶۶۸ مورد اخطاریه بهداشتی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۷ هزار و ۹۴۸ نفرساعت بازرسی در راستای طرح سلامت نوروزی با محوریت مدیریت بیماری کووید 19 انجام شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۳۲ جلسه هماهنگی با سازمان‌های مربوطه از جمله استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، اتاق اصناف و... به منظور تشکیل گشت مشترک، کنترل و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی برگزار شده است.

قادری بیان کرد: در بازه زمانی یادشده ۳۷۳ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی صنعتی، سنتی و ۸۷۴ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی صورت گرفته است.

وی در پایان از ضبط و معدوم‌سازی ۲۳ هزار و ۶۶۳ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، بدون مشخصات و آلوده در استان خبر داد.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول