اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حاتمی: مرز موهبت است؛ آن را به محدودیت شکننده تبدیل نکنید

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی بر ضرورت ادغام منابع طبیعی با سازمان محیط زیست تاکید کرد و خطاب به وزیر کشور گفت: مرز یک موهبت است آن را به محدودیت شکننده تبدیل نکنید.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، حسین حاتمی در صحن علنی امروز ( سه شنبه، 17 فروردین ماه ) در نطق میان دستور خود در تذکری به وزیر کشور گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران  و اصلاحیه آن مرزنشینان تا شعاع 20 کیلومتری ذی حق در دریافت سهمی از درآمدهای حاصل از صادرات زمینی فرآورده‌های نفتی  است چرا مرزنشینان آذربایجان شرقی و اردبیل را مشمول نمی دانید و حق سهم مرزنشینی آنها را پرداخت نمی کنید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولیت حراست و حفاظت از قانون اساسی بر عهده کیست؟ اینکه یک اداره بخشنامه قانونی و خلاف ماده 32 قانون انتخابات شوراها را صادر و کارمندان و کارگزاران خود را محروم از کاندیداتوری شوراها کند ( البته با تذکر بنده پس گرفت ) نشان از آن دارد که رفتارهای فردی، اداری،  تشکیلاتی و جناحی به نام مصلحت اندیشی دایره انتخاب شدن و انتخاب کردن را روز به روز تنگ تر می‌کند.

وی در تذکری به وزرای کشور و امور خارجه، ادامه داد: خانه‌ها و اموال مردم شهرستان خداآفرین در جنگ قره باغ با اصابت گلوله‌های جنگی آسیب دید و هنوز تامین خسارت نشده نیاز است مورد  توجه جدی قرار گیرد.

نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس یازدهم در تذکری به وزیر کشور، یادآور شد: در آستانه عید نوروز راه‌های دسترسی به مرز و مزارع را در سواحل رود ارس با ماشین آلات راهداری مسدود کردند؛ شما که برای تعمیر جاده‌های خاکی و شنی ما یک دستگاه گریدر نمی توانید تامین کنید با چه مجوزی اجازه می‌دهید راه‌های دسترسی و گردشگری به مزارع ما را مسدود کنند.

حاتمی افزود: مرز یک موهبت است آن را به محدودیت شکننده تبدیل نکنید؛ کمبود امکانات و زیرساخت‌های راه‌های روستایی و عشایری، نامناسب بودن جاده‌های شهرستان‌های حوزه انتخابیه و مخابرات و اینترنت زیر 50 درصدی و ده‌ها مشکلات دیگر مردم را آزار می‌دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی که نهاده‌های دامی بیش از 5 برابر گران و نایاب شده است دام زنده عشایر کمتر از سال‌های قبل به سختی معامله می‌شود در این رابطه سازمان عشایری کشور و وزارت جهاد کشاورزی ناکارآمد هستند.

وی یادآور شد: در راستای چابک‌سازی دولت می‌طلبد ادغام منابع طبیعی با سازمان محیط زیست و تشکیل وزارت جدید و ادغام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری که ماموریت‌های همسانی دارند در دستور کار قرار گیرد. در حالی که خداآفرین و هوراند بیش از چندین سال است که به شهرستان ارتقا یافته اند چرا سازمان امور اداری و استخدامی کشور مجوز راه اندازی ادارات مستقل و جدید را نمی‌دهد؟ شما در وزارتخانه‌ها و ادارات کل کارمندان و کادرهای اداری اضافی انباشته دارید آن وقت از تخصیص یک نفر برای راه‌اندازی یک اداره در شهرستان عاجز هستید؛ این یک تخلف محرز و ناکارآمدی آشکار است. سازمان امور اداری و استخدامی کشور در این رابطه متهم و محکوم است.

نماینده  کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس یازدهم از عملکرد ضعیف صدا و سیما در تولید فیلم‌های فاخر و جذاب انتقاد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول