اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شرکت ۲۳ هزار نفر در جشنواره بزرگ عیدانه قرآنی بهترین پناه

مسؤول دارالقرآن سپاه البرز از تمدید مهلت شرکت در جشنواره بزرگ عیدانه قرآنی بهترین پناه تا پایان ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: تاکنون ۲۳ هزار و ۸۵۲ نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

شرکت ۲۳ هزار نفر در جشنواره بزرگ عیدانه قرآنی بهترین پناه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی گلدوست، مسؤول دارالقرآن سپاه البرز، عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص جشنواره بزرگ عیدانه قرآنی بهترین پناه که کانون قرآن و عترت موعود مهرشهر کرج برگزار شد، گفت: سال گذشته جشنواره قرآنی بهترین پناه برای اولین‌بار در فضای مجازی به همت مجموعه قرآنی البرز در پنج رشته برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره در ابتدا به صورت استانی برنامه‌ریزی شده بود اما به دلیل استقبال مخاطبان به صورت کشوری برگزار شد و ۶۰ هزار نفر هم در این جشنواره شرکت کردند.

گلدوست در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره بزرگ عیدانه قرآنی بهترین پناه در نوروز ۱۴۰۰، گفت: این جشنواره به صورت ملی و در همه رده‌های سنی با محوریت استان البرز از اول فروردین آغاز شد و بنا بود تا بیستم فرودین پایان یابد اما به دلیل استقبال شرکت‌کنندگان و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مهلت شرکت در این جشنواره تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ۱۸ رشته در حال برگزاری است، افزود: بخش کودکان و نونهالان آن شامل شعرخوانی، قصه‌خوانی، مسابقات کاردستی قرآنی، بخش من قرآن می‌خوانم حفظ سوره کوثر، حمد و توحید است. این مسئول گفت: بخش نوجوانان این جشنواره هم در قالب مسابقات استندآپ قرآنی، فرازخوانی، مناجات خوانی، پادکست قرآنی و... درحال برگزاری است.

گلدوست تاکید کرد: بخش جوانان و بزرگسالان این جشنواره هم شامل مسابقه پیامکی روزانه، خوشنویسی، پادکست، ترجمه نهج‌البلاغه، طراحی پوستر، موشن‌گرافی، ارائه طرح‌های تربیتی و قرآنی مسابقه وصیت‌نامه سردار شهید سلیمانی و مسابقه کتابخوانی است.

مسؤول دارالقرآن سپاه البرز با تاکید براینکه تاکنون ۲۳ هزار و ۸۵۲ نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند، گفت: داوری این جشنواره به دو روش انجام می‌شود، بعضی از آثار به صورت خودکار قرعه‌کشی می‌شوند و به قید قرعه به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد و در روش دوم نیز که شامل آثارعمومی و آثار تخصصی می‌شود داوری توسط اساتید استانی و بین‌المللی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره هم می‌توانند به سایت www.qlborz.ir مراجعه و هم نام و نام‌خانوادگی و استان محل زندگی خود را به سامانه ۱۰۰۰۰۱۱۴۲۶ پیامک کنند، افزود: برای برگزیدگان این جشنواره ۱۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی و غیرنقدی در نظر گرفته شده است.

گلدوست در ادامه به بازتاب برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: سایت این جشنواره تاکنون ۱۶ هزار بازدید داخلی داشته است و علاوه بر بازدید داخلی، ۱۹کشور خارجی نیز از سایت جشنواره بازدید کرده‌اند و درواقع جشنواره نه تنها به صورت ملی بلکه در حوزه بین‌المللی نیز بازتاب خوبی داشته است.

وی در پایان اظهار کرد: برای برگزاری جشنواره عیدانه قرآنی بهترین پناه ۱۲۰ نفر در ۱۴ کمیته شبانه‌روزی کار می‌کنند تا این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود. گفتنی‌ست؛ جشنواره عیدانه قرآنی بهترین‌پناه به همت دارالقرآن بسیج سپاه امام حسن مجتبی(ع) ‌استان البرز و با همکاری معاونت تعلیم و تربیت سپاه استان البرز، اداره کل ورزش و جوانان استان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرج، اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز، بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، دانشگاه قرآنی مشکات ولایت، تبلیغات اسلامی استان، سپاه ناحیه امام هادی(ع) کرج، حوزه هنری استان، دفاتر ائمه جمعه مهرشهر، فردیس و کوهسار و با مشارکت شبکه قرآن و معارف و رادیو قرآن برگزار شده است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول