اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

ایران به معاهدات حوضه آبریز مشترک متعهد است/ بررسی تاثیر سد بخش‌آباد افغانستان بر محیط زیست ۲ کشور

وزیر نیرو گفت: حق ساخت سد بر روی منابع آب برای هر کشوری محترم است، اما اینکه معاهدات بین‌المللی وجود داشته باشد و به سبب تصمیماتی در مفاد آن اختلال ایجاد شود، بحث جداگانه‌ای است.

ایران به معاهدات حوضه آبریز مشترک متعهد است/ بررسی تاثیر سد بخش‌آباد افغانستان بر محیط زیست ۲ کشور

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به احداث سد بخش‌آباد بر روی رودخانه فراه در کشور افغانستان گفت: در شرایطی که بحث تغییر اقلیم مطرح است، سدسازی در کشورهای مختلف پدیده غیر معمولی به منظور مقابله با خشکسالی به حساب نمی‌آید.

وزیر نیرو در بیان اینکه ایران هم به منظور مدیریت منابع آب در دوره خشکسالی و ترسالی از صنعت سدسازی بهره می‌گیرد، تاکید کرد: حق ساخت سد بر روی منابع آب برای هر کشوری محترم است، اما اینکه معاهدات بین‌المللی وجود داشته باشد و به سبب تصمیماتی در مفاد آن اختلال ایجاد شود، بحث جداگانه‌ای است.

*به معاهدات خود پیرامون حوضه‌های آبریز مشترک متعهدیم

وی با اشاره به این نکته که ما با همسایگان خود معاهداتی پیرامون حوضه‌های آبریز منعقد کرده‌ایم، افزود: معاهدات موجود به منظور مدیریت منابع آب به دقت اجرا می‌شود و باید برای آن احترام فراوانی قائل باشیم.

اردکانیان با اشاره به احداث سد بخش آباد افغانستان گفت: به منظور اجرای دقیق معاهدات و توجه به محیط زیست منطقه، مذاکرات مشترک بین کشور ایران و افغانستان در دستور کار است.

عضو کابینه دولت دوازدهم در تشریح اینکه بررسی مسائل پیرامون حوضه‌های آبریز با رویکرد توسعه هرچه سریعتر دو کشور پیگیری می‌شود، گفت: در آینده‌ای نزدیک، اجلاس مشترک بین دو کشور ایران و افغانستان به منظور به گفتگو پیرامون مسائل مذکور برقرار می‌شود.

انتهای پیام/ب 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول