اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هیأتی که در ۷ استان سفره‌داری می‌کند/ ماجرای اردوی جهادی تا نزدیکی تحویل سال

بچه‌های هیأت رزمندگان استان اصفهان سفره خدمت را در ۷ استان گسترانیده‌اند، مسؤول جهادی‌شان می‌گفت آخرین اردوی جهادی سال ۱۳۰۰ را ما انجام دادیم و صبح روزی که سال تحویل می‌شد برای چند روز از آن مناطق بیرون آمدیم و دوباره از هفته دوم عید نوروزی کار خود در آن مناطق را آغاز کردیم.

هیأتی که در ۷ استان سفره‌داری می‌کند/ ماجرای اردوی جهادی تا نزدیکی تحویل سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، همانطوری که امام راحل تاکید داشتند، «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، همین فرهنگ عاشورایی است که موتور محرک جامعه ایرانی بود و انقلاب اسلامی را رقم زد، همین مکتب توانست نهال جمهوری اسلامی را در برابر تندبادهای کفر و نفاق حفظ کند و ۸ سال در دفاع از ارزش‌ها، دفاع مقدس را رقم بزند.

اساسا مومن را به «عمل به موقع» می‌شناسند، به «مرد زمانه خود» بودن و شناخت تکلیف و حق مداری، بچه‌های هیأتی و انقلابی به دنبال پست و جایگاه نیستند و اولویت‌های روز را به خوبی می‌شناسند و مردانه در میدان مجاهدت حاضر می‌شوند، خواه مقابله با صدام باشد، خواه دفاع از حرم باشد و یا محرومیت‌زدایی از مستضعفان و پنجه در پنجه سیل و زلزله انداختن.

هیأت رزمندگان اسلام اصفهان که یادگار دلاور مردان شهر شهیدان است و برای مردم نصف‌جهان، طنین نوای شهید تورجی در خیمه حسینی گلستان شهدا را به یاد می‌آورد، در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی حضور  درست و موثری داشته و دارد که به زیبایی، حضور پیوسته رزمنده در میادین گوناگون مجاهدت را به تصویر می‌کشد.

 

پیچیدن شمیم عطر شهدا در گوشه گوشه  مناطق محروم کشور با دستان جهادگران رزمنده اصفهانی بهانه‌ای شد تا هم صحبت محمد نادرالاصلی، مدیر هیأت رزمندگان اسلام استان اصفهان شویم  و با او پیرامون آخرین فعالیت‌های این هیأت گفت‌وگو کنیم.

نادرالاصلی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس ابتدا گریزی به حوادث سال ۹۹ و اوخر سال ۹۸ زد و اظهار داشت: سال گذشته، سال حوادث مختلف در کشور بود و بچه‌های رزمنده به تبع خُلق و خوی کمک مؤمنانه به مردم از سال ۹۹ و اواخر سال ۹۸ که درگیر حوادث مختلف اعم از سیل، زلزله و کرونا در کشور شدیم، وارد میدان شدند.

مدیر هیأت رزمندگان اسلام استان اصفهان ادامه داد: این هیأت در ۷ استان کشور یعنی کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، سیستان و بلوچستان، لرستان (پلدختر) و خوزستان (بندر امام خمینی(ره) و بندر ماهشهر)، چهارمحال بختیاری و اصفهان در حال خدمت به مردم به صورت مستقیم هستند.

 

حضور به موقع هیات رزمندگان اصفهان در گوشه گوشه مناطق محروم

وی تصریح داشت: این اواخر هیأت رزمندگان در شهر سی‌سخت به کمک مردم این شهر شتافت به گونه‌ای که در اسفند ماه طی سه مرحله کمک‌های مردمی اعم از وسایل گرمایشی و بهداشتی ارسال شد و همچنین در روز آخر سال گذشته ۲۵۰ بسته کمک مؤمنانه تقدیم مردم محروم این منطقه داده شد و توانست یک حرکت کوچک به نمایندگی از هیات رزمندگان کل کشور در این مناطق داشته باشد، همچنین در شهر اصفهان به خصوص در روزهای آخر سال گذشته کمک‌های مومنانه و بسته‌های بهداشتی به نیازمندان اهدا شد.

نادرالاصلی با اشاره به توزیع بسته‌های کمک‌های مومنانه در مناطق محروم چهارمحال بختیاری همچون باباحیدر گفت: در کل کشور هیچ یک از مجموعه‌های هیات رزمندگان وجود ندارد که در قالب فعالیت‌های جهادی در ۷ استان کشور به طور مستقیم ورود پیدا کرده باشد.

 

دست مهربان هیأتی‌ها بر سر یتیمان

مدیر هیأت رزمندگان اسلام استان اصفهان با بیان سرپرستی حدود ۲۰۰ یتیم  توسط هیات رزمندگان استان اصفهان افزود: در شهر اصفهان ۴۰ یتیم و در منطقه پلدختر ۱۱۵ یتیم و در منطقه شادگان اهواز ۱۰ یتیم و در منطقه سیستان و بلوچستان ۱۴ ‌یتیم و در منطقه ماهشهر ۸ یتیم تحت سرپرستی هستند که ماهانه کمک هزینه‌ای به حساب آن‌ها واریز می‌شود، همچنین دو مورد تهیه جهیزیه در این مناطق صورت گرفته است و آنچه که گفته شد گوشه‌ای از اقدامات هیات رزمندگان استان اصفهان در نقاط مختلف کشور طی یک سال اخیر است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مناطق در محروم کشور گفت: برای نمونه در منطقه پلدختر و معمولان تعدادی یتیم سرپرستی کرده‌ایم، یتیم هم به لحاظ مالی و هم سرپناه باید مورد توجه قرار بگیرید از همین رو ۴ نفر از این ایتام منزل نداشتند که برای آن‌ها خانه ساختیم، ۴ نفر دیگر در منازلشان وسایل گرمایشی و سرمایشی مثل آبگرمکن  و کولر نداشتند که تامین شد.

 

وقتی خیمه‌های حسینی، سرپناه محرومان را می‌سازند

نادر الاصلی یادآور شد: در منطقه غرب کشور تعهد دادیم در حد بضاعتمان به کمکشان بشتابیم همچنین در منطقه سیستان و بلوچستان هم منزل آسیب دیده ۱۰نفر از عزیزان با توجه به نیازهایشان را ترمیم کردیم مثلا آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی تهیه کردیم و در منطقه شادگان ۴ منزل را ترمیم کرده و در حد بضاعت امکاناتی را گسیل دادیم و سرپناهی را برای آن‌ها در حد معمول منطقه تهیه کردیم.

مدیر هیأت رزمندگان اسلام استان اصفهان در ادامه به بیان  هدف فعالیت‌های جهادی این هیات پرداخته و خاطرنشان کرد: از زمان جنگ نشان دادیم که حامی و در خدمت مردم و به خصوص محرومان هستیم و این انقلاب پابرهنگان است، بماند که برخی زالوصفتان گاهی به جان این انقلاب می‌افتند و سعی کرده‌اند انقلاب را به امیال خود مصادره کنند اما نسل شهیدان خرازی، سلیمانی و کاظمی کسانی هستند که دغدغه‌شان، دغدغه مردم است.

صدای یک مسلمان، قرار از دل بچه‌های هیأت می‌برد

وی ابراز داشت: اگر خدا قبول کند بچه‌های هیأت رزمندگان از همین نسل هستند، نسلی هستند که وقتی صدای یک مسلمان از گوشه این عالم می‌آید قرار در دل‌های‌شان ندارند، با توجه به اینکه بنده حدود ۴ سال  است این مسؤولیت را قبول کرده‌ام و طبق ضرورتی که احساس کردم تا این مجموعه را گسیل بدهم به سمت خدمت به مردم، سیاست‌گذاری‌ها انجام شد و خدمت به مردم و به خصوص مردم محروم در مناطق مختلف که صدایشان را خیلی از مسؤولان ما نمی‌شنوند، در رأس امور، قرار بگیرد.

 

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: وقتی در  سی سخت زلزله آمد، در ۲۴ساعت نخست، کمک‌های خودمان را ارسال کردیم  و از طریق رابطه‌‌هایمان در سی‌سخت  نیازها را احصا و بر اساس آن فعالیت‌های خود را انجام دادیم و به لطف خدا در سال گذشته نزدیک به ۳ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد که به تناوب در مناطق مذکور تقسیم شد.

بچه های هیأتی نشان داده اند که در کمک رسانی به مردم نیازمند و آسیب دیده از حوادث مختلف، درگیر تعصبات دینی و قومی و حتی حزبی نمی‌شوند و مردانه پای کار می‌آیند، از طرف دیگر، ناملایمات روزگار و سنگ اندازی‌ها هم نه تنها دل‌سردشان نمی‌کند، بلکه عزم ایشان را در پیمودن راهی که پای در آن دارند، محکم تر می‌کند.

همین رویکرد حرکات جهادی است که منشا خیرات و برکات بسیاری شده، برکاتی که هم مادی و دنیایی هستند و هم معنوی و این تفکر انقلاب اسلامی است که ریشه در حکمت نبوی و علوی و حسینی دارد و تاریخ به ما ثابت کرده که این نسخه شفا بخش جسم و جان بشریت است.

 

روحیه جهادی، شوق شیعه شدن را در دل یک خانواده‌ شعله‌ور کرد

همچنین علی سجادی، مسؤول گروه‌های جهادی هیأت رزمندگان استان اصفهان در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس از حال و هوای نیروهای جهادی و تجربیات آنان در  منطق مختلف کشور گفته و اظهار دارد: سال گذشته، به دنبال باران شدیدی که آمد، آبگرفتگی خیلی سنگینی در سیستان و بلوچستان آن هم نزدیک عید به بار آمد، یک روز که مشغول خدمت به مردم بودیم یک خانمی آمد و گفت میشود خانه من را هم ببینید، که در جواب گفتیم باید قبلا برای ترمیم منزل‌تان ثبت نام می‌کردید تا کارها بر اساس اصول و نظم انجام بگیرد.

 مسؤول گروه‌های جهادی هیأت رزمندگان استان اصفهان اضافه کرد: در نهایت به خاطر اصرارهای ایشان به منزلشان رفتیم، خانه او تنها یک اتاق بود که آسیب بسیاری دیده بود و وسایل او از جمله یخچال هم به دلیل بارش باران سوخته بود، دختر ۱۰ سال این خانم از شدت فقر که نمی‌توانست لباس و حتی لوازم التحریر مانند مداد بخرد، حدود یک ماه بود که مدرسه نرفته بود.

وی ادامه داد: ابتدا برای این دختر لباس و لوازم مورد نیاز را خریداری کردیم و راهی مدرسه شد، خانه این خانم حمام و دستشویی هم نداشت و فقط با یک هیتر خود را گرم می‌کردند و آب برای استحمام را هم از همین طریق گرم و استفاده می‌کردند، که در کنار ترمیم اتاق و دیگر وسایل منزلشان، یک حمام و دستشویی هم برای آن ها ساخته شد.

 

سجادی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: این خانواده سنی مذهب بودند که پس از اتمام کار ساخت و ساز و تعمیرات منزل، بسیار تحت تاثیر این روحیه جهادی بچه ها قرار گرفته، شهادتین گفته و شیعه شد.

از حضور حاج قاسم در شادگان تا درددل با عکس امام  راحل و رهبر انقلاب

 مسؤول گروه‌های جهادی هیأت رزمندگان استان اصفهان افزود: در شادگان اهواز  از سیل سال قبل قرارگاه هیأت رزمندگان را راه اندازی کردیم  که به طور مستمر تا به الان ادامه داشته و فعالیت بچه ها تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری پایان خواهد یافت، در این منطقه و مناطق دیگری مشغول فعالیت هستیم و تمامی هزینه های صرف شده اعم از کمک های مردمی و غیره مستند شده و مشخص است که در هر نقطه چه مقدار و برای چه کاری هزینه شده است.

 

وی اذعان داشت: در ابتدا حضور ما در شادگان قول بازسازی ۲۰ منزل مسکونی را دادیم، در یکی از روزهایی که آنجا فعالیت داشتیم سردار دل‌ها، حاج قاسم به آن منطقه آمدند و یک شب هم در کنار ایشان بودیم، آن عکسی ایشان بر روی کاپوت ماشین نشسته‌اند همان روزها گرفته شده است.

سجادی خاطرنشان کرد: به دلیل آب گرفتگی و سیل روستای ابوعرابید خالی از سکنه شده بود و فقط چند نفری برای نگهبانی مانده بودند، در این روستا یک نفر بود که همه خانه و زندگی اش به خاطر بالا آمدن آب کارون آسیب دیده بود، او یک عکس از رهبر انقلاب و امام راحل  را روی پشت بام برده بود و با عکس آن‌ها صحبت می کرد و می‌گفت «اگر همه زندگی ما هم از بین می‌رفت فدای سر این دو نفر».

 

وی با اشاره به هدف انجام چنین فعالیت هایی گفت: ما مسلمان هستیم و همانگونه که حضرت علی(ع) ما رو موظف به دادرسی مردم مظلوم و گرفتار در گوشه و کنار دنیا می‌کنند و رهبر انقلاب هم تاکیدات فراوانی بر موضوع فعالیت های صحیح جهادی دارند، در این مسیر برای رضای خدا قدم بر می‌داریم و به وظایف خود عمل میکنیم.

تا نزدیکی تحویل سال ۱۴۰۰، بچه ها در اردوی جهادی بودند

سجادی با بیان آنکه سیل و آبگرفتگی سبب شد تا به  ریشه‌یابی مشکلات در مناطق مختلف سیل‌زده بپردازند، گفت: حضور ما برای رفع مشکلات حاصل از سیل و یا زلزله و آب گرفتگی بندر امام و سیستان و بلوچستان سبب شد تا دیگر مشکلات مردم این مناطق را ریشه یابی و تا حد امکان حل کنیم و می‌توان گفت آخرین اردوی جهادی سال ۱۳۰۰ را ما انجام دادیم و صبح روزی که سال تحویل می‌شد برای چند روز از آن مناطق بیرون آمدیم و دوباره از هفته دوم عید نوروزی کار خود در آن مناطق را آغاز کردیم.

 

خدمت به مردم، لطفی است که خداوند به بندگانش می‌دهد

 مسؤول گروه‌های جهادی هیأت رزمندگان استان اصفهان تاکید داشت: خدمت به هم نوعان یک لطفی است که خدا به ما عطا کرده است، متاسفانه سوءمدیریت دولت در این مناطق قابل مشاهده است مثلا در اهواز برای ترمیم بخش  آب و فاضلاب، برآورد هزینه‌ها ۱۵ میلیون یورو بود که رهبر انقلاب ۵ میلیون یورو کمک کردند، آقای شریعتی در بندر امام گفت که تنها هزینه موجود ما همین هزینه است و با این نمیشود کار کرد و هنوز آن پول در بانک است در حالی که تامین این هزینه ها برعهده دولت است که هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

همانند زمان جنگ در خط مقدم زمان خود هستیم

وی در ادامه صحبت‌های خود ابراز کرد: وقتی می‌بینیم هموطنان ما در سختی قرار دارند، باید همانند زمان جنگ در خط مقدم قرار بگیریم و به وظیفه خود عمل کنیم، مثلا در مسأله کرونا ۵ کارگاه تولیدی ماسک داشتیم که امروز یکی از آنها فعال است و گندزدایی ۱۷ محله اصفهان را برعهده داشتیم که مرتب انجام می‌شد، دولت کاری که به عهده دارد را انجام نمی‌دهد و ما هم  نمی‌توانیم  ببینیم که مردم به خاطر عدم کارایی دولت در سختی قرار دارند از همین رو خدمت به مردم را وظیفه خودمان می‌دانیم و تا حد بضاعت، کار می‌کنیم.

 

هیأت رزمندگان الگویی برای آتش به اختیار شدن

البته باید به یاد داشت که مسؤولیت ظاهری هیأت، کمک رسانی به مردم و محرومیت زدایی و ساخت خانه سیل زدگان و زلزله زدگان نیست و دستگاه های اجرایی کشور اعم از دولت و استانداری ها و غیره مسؤولند اما براساس بیان رهبر معظم انقلاب که «آنجایی که احساس می‌کنید دستگاه مرکزی اختلالی دارد و نمی‌تواند درست مدیریّت کند، آنجا آتش‌ به‌ اختیارید؛ یعنی باید خودتان تصمیم بگیرید، فکر کنید، پیدا کنید، حرکت کنید، اقدام کنید» بچه‌های هیأتی و مؤمن انقلابی نمی‌توانند آرام بنشینند و رنج دیگران را ببیند.

 

آموزه هیأت و مکتب اسلام شیعی و همچنین فرهنگ انقلاب اسلامی چنین تفکری می‌آفریند و عقل و دل را به جهاد فی سبیل الله فرمان می‌دهد، جهادی که گاه اسلحه به دست می‌گیرد و گاه قلم، گاهی خیمه حسینی برپا می‌کند و گاهی تا کمر در گل فرو میرود تا خانه ای آباد کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۳۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول