اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

شوک بزرگ سرما به پسته‌کاران سیرجانی/۱۰۰ درصد باغات خسارت دید

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان گفت: سرمای دو شب گذشته موجب سرمازدگی 100 درصد باغات پسته سیرجان شد.

شوک بزرگ سرما به پسته‌کاران سیرجانی/۱۰۰ درصد باغات خسارت دید

اکبر محمود‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیرجان با بیان اینکه سرمازدگی طی دو شب گذشته به دمای منفی 5 درجه در این شهرستان رسید، اظهار داشت: بر اثر این سرمازدگی، 43 هزار هکتار باغات پسته بین 25 تا 90 درصد خسارت دیدند.

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان عنوان کرد: در برآورد کارشناسان کشاورزی جمع خسارات به 19 هزار و 500 میلیارد ریال است که شدت سرما به‌گونه‌ای بود که در محصول سال آینده را نیز تحت تاثیر قرار داده است و گزارش‌ها حاکی از شوک بزرگ در بخش کشاورزی و خسارات سنگین دارد.

 

رضا پورابراهیمی مسئول بیمه کشاورزی سیرجان هم در این رابطه گفت: 20 هزار هکتار باغات پسته سیرجان تحت پوشش بیمه هستند که می‌توانند بر اساس قانون و پس طی مراحل لازم خسارت خود را دریافت کنند.

وی از کشاورزان و دامداران خواست نسبت به بیمه مزارع و باغات کشاورزی و دام‌های خود اقدام کنند تا در هنگام بروز چنین حوادثی کمتر متضرر شوند.

 

پورابراهیمی افزود: تیم کارشناسی برآورد خسارات برای کمک به کشاورزان همین هفته از وزارت جهاد کشاورزی به سیرجان اعزام می‌شوند و کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کردند بر اساس تایید نهایی این کارشناسان میزان خسارت اعلام شده را دریافت خواهند کرد.

کشاورزان پسته‌کار نیز اظهار کردند: خطر سرمازدگی یک‌باره همه‌چیز را از بین برد و اقتصاد و معیشت ما به بخش کشاورزی بستگی دارد که از مسئولین تقاضای کمک و پرداخت خسارت داریم.

انتهای پیام/80015/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول