اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پرونده‌های مختومه در استان مرکزی ۱۷۳۹ درصد افزایش یافت

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه پرونده‌های مختومه در استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ بیش از ۵۰ هزار پرونده افزایش داشته گفت: این ارقام نشان از رشد ۱۷۳۹ درصدی پرونده‌های مختومه می‌دهد.

پرونده‌های مختومه در استان مرکزی ۱۷۳۹ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید عبدالمهدی موسوی صبح امروز در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اراک با بیان اینکه استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی کشور است که این موضوع ظرفیت‌ها و محاسن زیادی به همراه دارد، اظهار کرد: این موضوع در کنار در مرکز کشور  قرار گرفتن مشکلاتی را هم پدید آورده که البته سعی شده با همکاری دستگاه قضا، شورای تأمین و صنعتگران در بخش تولید بتوانیم شعارهای حکیمانه و خردمندانه رهبر معظم انقلاب را اجرایی کنیم.

وی افزود: از ابتدای شروع کار بنده و همراهان در استان کار شناسایی ۵۰ شرکت و کارخانه مادرتخصصی انجام شد که با توجه به مشکلاتی که داشتند سعی کردیم تا جایی که در توان بود در راستای رفع مشکلات این شرکت‌ها جلسات مختلفی در ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار کنیم که موجب شد حقوق معوق کارگران نسبت به سال‌های قبل کاهش داشته باشد و پرونده‌های کارگری مختومه شود.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: بررسی ویژه جرائم خشن، آزادسازی بسیاری از زندانیان و مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر از مهمترین اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شده ضمن اینکه یک پرونده ملی در حوزه قاچاق سوخت  در دست بررسی داریم.

موسوی با بیان اینکه در حوزه مقابله با فساد با کسی تعارف نداریم تصریح کرد: با همه توان در سال جاری به مبارزه با فساد ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه پرونده‌های مختومه در استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ بیش از ۵۰ هزار پرونده افزایش داشته گفت: این عدد نشان از رشد ۱۷۳۹ درصدی پرونده‌های مختومه می‌دهد.

تحولات قوه قضائیه باعث امید و دلگرمی در جامعه شد

استاندار استان مرکزی نیز در این آیین گفت: در قوه قضائیه با حضور آیت‌الله رئیسی تحولات زیاد و بسیار خوبی شکل گرفت و در حال حاضر قوه قضاییه باعث امید و دلگرمی مردم شده است.

سید علی آقازاده اظهار کرد: علیرغم اینکه کار در قوه قضاییه سنگین است اما شاهد روند قابل قبول و متحولانه در این قوه هستیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: یکی از نیازهای مهم در قوه قضاییه به‌روزرسانی پرونده‌ها بود که در این مدت دو سال تسریع در این امور را شاهد بودیم که یکی از دلایل این موفقیت‌ها حضور قضات و نیروهای با تجربه در رأس قوه قضاییه است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه میزان کارگرانی که حقوق معوق داشتند در سال ۹۹ به کمتر از هزار نفر رسیده بود ادامه داد: این در حالی است که در سال ۹۷ و ۹۸ به ترتیب بیش از ۷۲۰۰ و ۵۱۰۰ نفر از کارگران حقوق معوق داشته‌اند.

رفع مشکلات شرکت هپکو با پیگیری‌های آیت‌الله رئیسی

آقازاده با اشاره به مشکلات پیش‌آمده در شرکت هپکو و تهاتر بدهی‌های آن خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های رئیس قوه قضاییه بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی این شرکت تهاتر شد.

 

 

به گزارش فارس در پایان این مراسم ربیع اله قربانی که در گذشته قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان فارس بوده به عنوان دادستان جدید اراک و جایگزین عباس قاسمی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول