اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

حل معضل حاشیه‌نشینی در دستور کار بنیاد مسکن/ ساخت 500 هزار خانه در سال 1400 دنبال می‌شود

رئیس بنیاد مسکن گفت: برای حاشیه دوگنبدان، مسجدسلیمان، زاهدان، چابهار، مشهد و بندر امام مجموعا 20 هزار واحد مسکونی در دست ساخت داریم.

حل معضل حاشیه‌نشینی در دستور کار بنیاد مسکن/ ساخت 500 هزار خانه در سال 1400 دنبال می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست آغاز ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، برای گروه‌های هدف در حوزه‌ها و محورهای فعالیت‌های مختلفی از جمله طرح مسکن محرومین، طرح مسکن مهر، طرح ملی مسکن، خیرین مسکن ساز و دفتر مشارکت های مردمی حساب 100 امام به تولید و عرضه مسکن می‌پردازد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این که مسکن احداثی توسط شرکت‌های تابعه و بازسازی و نوسازی واحدهای آسیب‌دیده از حوادث نوسازی بافت در معرض خطر، طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی مسکن محرومان روستایی مسکن 2 معلول شهری و روستایی از دیگر اقدامات بنیاد مسکن است، افزود: تعداد کل واحدهای مسکونی احداث شده در بخش های مختلف از ابتدای آغاز فعالیت های بنیاد مسکن تا پایان سال 99 4.5 میلیون واحد مسکونی است.

*ساخت 500 هزار واحد مسکونی در سال 1400 توسط بنیاد مسکن دنبال می‌شود

 تابش با یادآوری این که در سال گذشته 138 هزار و 304 واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 825 میلیارد تومان ساخته شد، اضافه کرد: اکنون 253 هزار و 842 واحد مسکونی نیمه تمام و ساخت 246 هزار 977 واحد مسکونی جدید را با اعتباری بالغ بر 47 میلیارد و 679 میلیون تومان در برنامه سال 1400 خود قرار داده است.

وی با اشاره به مهمترین فعالیت‌های بنیاد مسکن در سال 1400، بیان کرد: ساخت و ساز مسکن محرومین در شهرها، احداث مسکن در قالب طرح مسکن مهر، آمار ساخت و ساز در طرح ملی مسکن، احداث مسکن توسط انجمن خیرین مسکن ساز و فعالیت‌های شرکت های تابعه در ساخت انبوه مسکن از مهمترین فعالیت‌های بنیاد مسکن به شمار می‌رود .

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه مسکن محرومین از ابتدای فعالیت این طرح تا پایان سال 99، 144 هزار و 519 واحد مسکونی ساخته شده اظهار کرد: در سال 99 هم ‌3619 واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر 796 میلیارد تومان واحد مسکونی ساخته شد.

 تابش ضمن اشاره به تکمیل واحدهای نیمه تمام در سال 1400 بیان کرد: در سال 1400، 14 هزار و 592 واحد نیمه تمام که از سال گذشته به واحدهای امسال اضافه شد و 7 هزار 488 واحد مسکونی جدید هم با اعتباری بالغ بر 4492 میلیارد تومان آغاز شده است.

*10.5 میلیارد اعتبار مورد نیاز برای طرح اقدام ملی مسکن

رئیس بنیاد درباره آخرین وضعیت طرح ملی مسکن گفت: از 78 هزار و 531 واحد، با توجه به شرط واریز وجه اولیه متقاضیان و نیز تعداد زمین تامین شده برای متقاضیان واریز وجه کرده تاکنون 29 هزار و 796 متقاضی موثر شناسایی شده که در برنامه ساخت قرار گرفته اند.

وی با اشاره به  میزان اعتبارات مورد نیاز در این بخش ادامه داد: حدود 10 میلیارد و 429 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که با 2 میلیارد و 979 میلیون تومان از آن از محل تسهیلات بانکی و 7 هزار و 450 میلیارد تومان آن از محل آورده متقاضیان تامین شده و تا کنون 1192 میلیارد تومان از آورده متقاضیان تامین شده است.

*حل معضل حاشیه نشینی در دستور کار است

تابش در تشریح این نکته که تا پایان سال 99 ، 6254 واحد محل طرح ملی مسکن 175 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: برنامه دیگر ما در سال 1400 تکمیل واحدهای مسکونی سیل زدگان و زلزله زدگان بوده که در حال تکمیل است، 58  هزار واحد احداثی و تعمیری است که عمدتا برای زلزله های اخیر سی‌سخت، آبگرفتگی ماهشهر، سکونت گاه‌های غیر رسمی بند امام و باقی مانده سیل سیستان و بلوچستان با اعتبار 4470 میلیارد تومان تامین شده و تسهیلات ابلاغ شده در دستور کار است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان با اشاره به اینکه مسئله حل معضل مسکن حاشیه نشینی جزء موکدات مقام معظم رهبری بوده است، گفت: مسئله حاشیه شهرها و پدیده حاشیه نشینی مورد تاکید بسیاری از مقامات بود از این رو برای حاشیه  دوگنبدان، مسجد سلیمان، زاهدان، چابهار، مشهد و بندر امام مجموعا 20 هزار واحد مسکونی هست که در دست ساخت داریم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول