اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

دادستان کل کشور: به تولیدکننده‌ای که دچار معوقات بانکی شده باید مهلت داد

دادستان کل کشور گفت: در رابطه با مسائل بانکی اعتقاد داریم که اگر تولیدکننده‌ای به خاطر مشکلات اقتصادی دچار معوقات بانکی شد باید به او مهلت داده شود و البته باید مورد حمایت هم قرار گیرد.

دادستان کل کشور: به تولیدکننده‌ای که  دچار معوقات بانکی شده باید مهلت داد

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی با حضور حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این مراسم دادستان کل کشور اظهار کرد: قوه قضاییه بار و مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد و برای انجام این وظایف و تحقق ماموریت‌ها نیازمند تعامل و همکاری و هم افزایی با سایر بخش‌ها است. همچنین نیازمند یک حرکت جهادی در خود دستگاه قضایی است تا بتواند به وعده‌ها و برنامه‌های مدنظر جامه عمل بپوشاند.

این مقام قضایی تصریح کرد: انتظارات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تاکیدات ریاست قوه قضاییه و سند تحول قضایی همه ما را به این سمت رهنمون می‌کند که باید به صورت خستگی ناپذیر و با تلاش‌های شبانه روزی در خدمت مردم عزیز ایران باشیم، چون مردم ما لایق بیشترین و بهترین امنیت و عدالت و رفاه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری خاطرنشان کرد: بنا به فرموده امام صادق (ع) سه چیز است که همه مردم به آن نیازمند هستند: امنیت، عدالت و زندگی توام با آسایش و رفاه. امنیت مسئله‌ای است که پیشرفت و توسعه هر کشوری به آن وابسته و به نوعی مهم‌ترین عنصر در شکوفایی و رشد هر جامعه است.

وی ادامه داد: دومین عنصر هم عدالت و اجرای عدالت است و اشتباه است که وظیفه اجرای عدالت را صرفا منوط به قوه قضاییه بدانیم بلکه همه قوا و دستگاه‌های کشور موظف هستند اجرای عدالت را دنبال کنند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه وظیفه هر حکومتی است که زندگی توام با آرامش و آسایش را برای مردم خود فراهم کند اظهارکرد: شاهد هستیم که به خاطر تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و برخی سوء مدیریت‌ها مردم ما اکنون با مشکلات متعدد معیشتی و اقتصادی مواجه هستند و این زیبنده نظام ما نیست.

وی افزود: خوشبختانه در سالیان گذشته و زمانی که دستگاه قضایی در اجرای دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر رفع مشکلات مراکز تولیدی به میدان آمد گام‌های بسیار موثری در این راستا برداشته شده است. با این که وظیفه دستگاه قضایی نیست که وارد مسائل اقتصادی شود؛ اما در جهت کمک به دولت و برداشتن موانع تولید قوه قضاییه خود را موظف دانسته است که در رفع مشکلات تولیدی و پشتیبانی از تولیدکنندگان در میدان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه بسیاری از مشکلات تولیدی در حوزه مسائل بانکی است، گفت: در رابطه با مسائل بانکی اعتقاد داریم که اگر تولیدکننده‌ای به خاطر مشکلات اقتصادی دچار معوقات بانکی شد باید به او مهلت داده شود و البته باید مورد حمایت هم قرار گیرد. اگرچه به این موضوع هم معتقد هستیم که تسهیلاتی که بانک‌ها در اختیار افراد قرار می‌دهند سرمایه‌های مردم است و این سرمایه هم باید مورد صیانت قرار گیرد.

دادستان کل کشور در ادامه به جایگاه و نقش دادستان‌ها در اجرای عدالت اشاره داشت و افزود: همانگونه که می‌دانیم دادستان مدعی العموم است و باید حافظ و مراقب منافع عمومی جامعه باشد. دادستان باید همیشه و در همه وقت در تلاش و در میدان خدمت به مردم باشد.

وی در ادامه در توصیه‌هایی به دادستان جدید استان مرکزی گفت: تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مردم را در مراجعات به دادسرا مدنظر قرار دهید. در هر صورت سعی شود مراجعه کنندگان مورد تکریم و احترام باشند. نظارت بر دادسرا‌ها و زندان و زندانیان را دائما در برنامه‌های خود داشته و در نظارت بر عملکرد همکاران و مجموعه زندان‌ها اهتمام داشته باشید. با همکاری سازمان زندان‌ها به صورت جدی وضعیت زندانیان را مورد نظارت قرار داده و حتما قاضی ناظر در زندان مستقر باشد.

این مقام قضایی در ادامه گفت: صیانت از حقوق عامه، جلوگیری از بازداشت‌های غیر ضرور، تلاش بر صلح و سازش و ایجاد شعبه به همین منظور در دادسراها، تامین امنیت در همه ابعاد، باز اجتماعی کردن مددجویان و تهذیب نفس از جمله دیگر مواردی است که دادستان جدید استان مرکزی باید نسبت به رعایت آن تلاش جدی داشته باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم دادستان کل کشور از خدمات و تلاش‌های عباس قاسمی دادستان سابق مرکز استان مرکزی قدردانی و برای ربیع اله قربانی دادستان جدید این استان آرزوی موفقیت نمود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول