اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مشاغل سطح 2، 3 و 4 در کردستان دو هفته تعطیل شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا در سطح استان و قرمز شدن بیشتر شهرهای کردستان تمامی مشاغل سطح2، 3 و 4 به مدت دو هفته تعطیل می‌شود.

مشاغل سطح 2، 3 و 4 در کردستان دو هفته تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس در سنندج، محمدابراهیم زارعی صبح امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: تصمیماتی که در این جلسه گرفته می‌شود، نمی‌تواند مغایر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا باشد و از این رو نمی‌توان به هیچ‌عنوان تمام شهر را به مدت یک هفته تعطیل و یا قرنطینه عمومی اعلام کرد.

وی افزود: در حال حاضر سه شهر بانه، مریوان، دهگلان و کامیاران در وضعیت نارنجی قرار دارند و وضعیت شهرهای سنندج، قروه، سقز، بیجار و دیواندره قرمز است و شیوه‌نامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا باید در این شهرها اجرایی شود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا در سطح استان و قرمز شدن بیشتر شهرهای کردستان تمامی مشاغل سطح 2، 3 و 4 به مدت دو هفته تعطیل می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: باید تمامی تالارهای عروسی تعطیل شوند و از برگزاری مراسم تحریم در اماکن عمومی و خصوصی در شهرها جلوگیری کرد.

زارعی یادآور شد: هیچ برنامه و تجمعی نباید در طول این مدت برگزار شود و با هرگونه تخلفی باید برخورد شود چرا که با برگزاری تنها یک مراسم عروسی حدود 100 نفر به کرونا مبتلا می‌شوند.

وی بیان کرد: از فرمانداران انتظار داریم با توجه به هوشمند شدن مصوبات ستاد ملی کرونا تمام دستورالعمل‌ها را رعایت کنند و با تفسیر، برنامه‌های شهرستانی را پیش نبرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: امروز که با این بحران مواجه هستیم تمام دستگاه‌های عضو ستاد باید پای کار بیایند و نظاره‌گر دیگر دستگاه‌ها نباشند.

زارعی اظهار کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی نیز باید دوباره از سرگرفته شود تا بتوان در زمینه پیشگیری و شناسایی بیماران همچون دوره گذشته موفق عمل کرد.

وی افزود: متاسفانه می‌بینیم بسیاری از مردم دیگر ماسک نمی‌زنند و باید این فرهنگ‌سازی را دوباره بین شهروندان ایجاد کرد تا بخشی از مشکلات شیوع ویروس رفع شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: محدودیت تردد مسافران از مرزهای کردستان نیز به مدت 2 هفته دیگر تمدید شد و از این رو از ورود مسافران جلوگیری می‌شود.

زارعی یادآور شد: دستفروشان نیز مانند تمامی اصناف باید جمع‌آوری شوند و از فعالیت آنها در 2 هفته آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول