اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توافق استرداد مجرمین بین تاجیکستان و مجارستان

دادستان کل تاجیکستان با وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان که در سفر کاری در «دوشنبه» به سر می‌برد، توافقنامه استرداد مجرمین بین دو کشور را امضا کردند.

توافق استرداد مجرمین بین تاجیکستان و مجارستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «یوسف رحمان»، دادستان کل تاجیکستان و «پیتر سیارتو»، وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان توافقنامه استرداد مجرمین بین دو کشور را به امضا رساندند.

طبق این سند، «دوشنبه» و «بوداپست» شهروندان دو کشور را که به ظن ارتکاب جرم تحت تعقیب قرار دارند و همچنین در زندان‌های تاجیکستان و مجارستان قرار دارند به یکدیگر مسترد می‌کنند.

وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در چارچوب این سفر همچنین با «ذوقی ذوقی زاده»، وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان ملاقات کرد.

در این دیدار ایجاد شرکت‌های مشترک تولید محصولات نساجی، فرآوری محصولات کشاورزی و دارو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین همچنین در مورد امکان همکاری‌های بیشتر بین دو کشور تبادل نظر و از ایجاد کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور استقبال و برنامه‌های خود در خصوص برگزاری اولین اجلاس آن در سطح بالا را ارائه دادند.

وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در بخشی از این ملاقات اعلام کرد بانک صادرات و واردات این کشور آماده است سهمیه 30 میلیون دلاری با امتیازی را برای تامین مالی شرکت‌های تولیدی در تاجیکستان و عملیات تجارت خارجی به این کشور اختصاص دهد.

در پایان این ملاقات دو طرف آمادگی خود را برای گسترش و استفاده موثر روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف اقتصادی ابراز داشتند.

سیارتو قبل از این همچنین با «سراج الدین مهر الدین»، وزیر امور خارجه تاجیکستان دیدار کرد. در این ملاقات موضوعات منطقه‌ای و تقویت روابط چند جانبه بین دو کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در پایان این مذاکرات وزرای امور خارجه تاجیکستان و مجارستان برنامه همکاری بین نهادهای دیپلماتیک دو کشور برای سال های 2022-2024 را به امضا رساندند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول