اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ستاد پیگیری تحقق «شعار سال» در خانه صنعت گلستان فعال شد/ سپری شدن 20 روز طلایی

فعالان خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در تکاپوی تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» مبادرت به راه‌اندازی ستاد پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری کردند تا در سایه تکلیف‌محوری و کار جهادی آنچه باید محقق شود.

ستاد پیگیری تحقق «شعار سال» در خانه صنعت گلستان فعال شد/ سپری شدن 20 روز طلایی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پیام نوروزی مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نقشه‌راه هدفمند و مشخصی پیش‌روی صاحبان فکر، اندیشه، تخصص و تدبیر قرار داد تا با برنامه‌ریزی درست؛ راه بر مسیر تولید هموار و تسهیل شود و نتیجه آن به نفع مردم تغییر پیدا کند، در همین راستا ستاد پیگیری تحقق «شعار سال» در خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان فعال شد، حال که تقریبا ۲۰ روز طلایی از سال جدید در حال سپری شدن است، بخش خصوصی و دولتی برای یک تکلیف می‌خواهند به خط شوند، اکنون می‌خواهیم برنامه‌های محوری این ستاد را از دریچه نگاه رمضان بهرامی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان به نظاره بنشینیم، مشروح گفت‌وگوی تفضیلی خبرنگار فارس با این مسوول استانی در ذیل آمده است.

* فارس: بیانات نوروزی مقام معظم رهبری در سال 1400 فصل‌الخطاب دیگری پیش‌روی برنامه‌ریزان و فعالان تولیدی و اقتصادی قرار داد، نقشه راه خانه صنعت، معدن و تجارت استان برای تحقق شعار سال چیست؟

بهرامی: طی این سال‌ها نام‌گذاری در حوزه اقتصادی اتفاق افتاده و مطمئنا به آن هدف‌های اصلی نرسیدیم که مقام معظم رهبری هر سال تاکید به تولید دارند، در حوزه تولید کار زیاد انجام ‌شده و نشان داد که طی یک‌سال یا دو سال نمی‌توان مشکلات حوزه تولید را برطرف کرد، ولی یک حلقه مفقوده در این نام‌گذاری است و بود اینکه اجرای این نامگذاری‌ها درصدی توسط بخش دولتی و درصدی توسط بخش خصوصی باید انجام شود.

تاکنون هیچ نهادی نبود که این نامگذاری‌ها را بررسی کند که تا چه حدی می‌توانیم آن را محقق کنیم و گیر کار کجاست و چرا نمی‌توانیم به‌نحو احسن در تحقق شعار سال گام برداریم، از همین‌رو امسال خانه صنعت استان گلستان نقشه راه جدیدی ترسیم کرده است.

توجه به «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» اتفاقی است که باید زیرذره‌بین قرار بگیرد، این اتفاق می‌تواند نقطه‌ای برای آغازی خوب باشد

نام‌گذاری امسال سخت‌تر و فراگیرتر از سال قبل است، در نام‌گذاری سال‌های قبل یک طوری حلقه‌های مفقوده شناسایی نشده بود و یا نتوانستیم به آن برسیم، ولی امسال تمام ابعاد و زوایا دیده و مشخص شده است، توجه به «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» اتفاقی است که باید زیر ذره‌بین قرار بگیرد، این اتفاق می‌تواند نقطه‌ای برای آغازی خوب باشد، «مانع‌زدایی و پشتیبانی» به تنهایی محقق نمی‌شود بلکه به همت بخش دولت، حاکمیت و بخش خصوصی، این زنجیره وقتی کنار هم باشند مشکلات به راحتی از میان برداشته می‌شود.

ما در خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با نمایندگان مجلس که انصافاً همه آنها پای کار بودند و همکاری کردند همچنین بزرگان اهل صنعت و دلسوزان استان که برای پیشرفت این منطقه تلاش می‌کنند فضایی را به وجود آوردیم و به‌ دور از هیاهوها «ستاد مردمی پیگیری و تحقق شعار سال» را در خانه صنعت استان گلستان ایجاد کردیم، هسته مرکزی آن تشکیل شد، این ستاد در کنار دولت فعالیت می‌کند.

امسال می‌توان گفت در کنار دولت‌ها چون امسال در دو دولت قرار داریم و حمایت کردن از تولید بسیار سخت است به دلیل اینکه تحقق شعار سال دو الی سه کار می‌خواهد، اگر وضعیت فعلی را شبیه یک بازی فوتبال در نظر بگیریم، نیمه بازی کل بازیکنان عوض می‌شوند، تجربه نشان داد که امسال در بحث مدیریتی باید در کنار دولت‌ها باشیم چون نیمه اول بازیکنان قدیم هستند، نیمه دوم بازیکنان و دولت جدید هستند و مطمئنا یک ریزش چند درصدی غالب مدیران از وزارت‌خانه تا سطح استان‌ها را خواهیم داشت و این نباید بهانه‌ای برای عدم تحقق شعار سال باشد و بگوییم نتوانستیم آن را محقق کنیم.

به‌خاطر این‌که یکسری از مدیران و مسوولان انتهای کارشان است و یکسری اوایل کارشان خواهد بود، مطمئنا همین امسال ۲۰ روز طلایی را داریم از دست می‌دهیم که جای جبران کردن آن سخت است.

* فارس: در این ستاد تا چه حد سعی شده از تیم تخصصی کارآمد استفاده شود تا ارائه راهکارها منجر به اجرا، شکوفایی و تحول در بخش تولید شود؟

بهرامی: این ستاد کمیته‌های مختلفی را شکل داده است از ظرفیت بزرگان صنعت و مدیران گذشته استفاده شده و یک تیم بسیار قوی را به کار خواهیم گرفت، عقیده داریم اگر عیب‌یابی کردیم، اگر انتقاد کردیم باید در کنار آن راهکار هم ارائه دهیم، اگر راهکارهای مناسبی است حداقل به مدیران استانی ارائه دهیم مطمئن هستیم در این روش بهترین خروجی را خواهیم داشت.

در سطح کشور مطمئنا دسترسی به ادبیات ما برای مدیران کشوری سخت است، گاهاً حرف گوش نمی‌دهند، اما در سطح استانی می‌توانیم در کنار بخش دولتی باشیم

می‌خواهیم کنار مدیران باشیم، بخش خصوصی می‌خواهد در کنار بخش دولتی به کمک تولید بیاید، علاوه بر این راهکار به بخش دولتی ارائه دهیم راه‌های بهتر برای محقق کردن شعار سال داشته‌ باشیم، روزهای پرکار و پرتلاشی را پیش رو خواهیم داشت.

بنده این ستاد پیگیری شعار سال را که توسط نمایندگان و بخش‌های خصوصی شروع به کار کرده را به فال نیک می‌گیرم، یک برش استانی را برنامه‌ریزی می‌کنیم، در سطح کشور مطمئنا دسترسی به ادبیات ما برای مدیران کشوری سخت است، گاهاً حرف گوش نمی‌دهند، اما در سطح استانی می‌توانیم در کنار بخش دولتی باشیم، فضای این دولت می‌تواند به ما برای تحقق شعار سال کمک کند.

* فارس: با توجه به اینکه در ایام پایانی دولت دوازدهم هستیم و شعار سال 1400 تکلیف را پیش‌روی دولت‌ها قرار داده است، این روند را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ برنامه این ستاد در سایه تغییر و تحول دولت چه خواهد بود؟

بهرامی: صددرصد در کنار دولت بعدی خواهیم بود از هر گروه و جناح سیاسی که باشد، سکان دولت را از زمانی‌که حکم تنفیذ از مقام معظم رهبری دریافت کنند برای ما حجت است و باید کار کنیم و تحقق این شعار را به نوعی می‌توان گرفتن مشعل از دست این دولت به آن دولت سپرد.

بخش خصوصی می‌تواند هندل‌کننده خوبی در سطح برش استانی باشد تا نقشه راه خوبی برای آینده ترسیم شود، عمق مشکلات صنعت بسیار زیاد است و در یک‌سالی که با تغییر و تحول در حوزه دولت همراه است تنها راهکاری که می‌تواند ممیزی کند برای محقق کردن نامگذاری شعار سال این ستاد مردمی مستقر در خانه صنعت است و یک جامعه فراگیر در حوزه تولید که یک‌هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول