اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

خدمات رایگان چشم‌ پزشکی توسط تیم‌های جهادی در شهرقدس

گروه‌های جهادی و بسیج جامعه پزشکی شهرستان قدس و استان البرز، در مناطق محروم روستایی خدمات رایگان چشم پزشکی ارائه می‌دهند.

خدمات رایگان چشم‌ پزشکی توسط تیم‌های جهادی در شهرقدس

حسین علیمردانی مسؤول درمانگاه جهادی تخصصی چشم پزشکی شهید مدافع حرم عباس آبیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس، اظهار کرد: طرح‌های جهادی که توسط بسیج جامعه پزشکی کشور اجرا می‌شود، در قالب ویزیت رایگان است و در حرکتی جدید در صورت نیاز به دارو و عینک، عکسبرداری و عمل جراحی چشم رایگان نیز ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت‌های جهادی در استان البرز و با همکاری سپاه حضرت امام حسن مجتبی(ع) انجام شده است، گفت: در ارائه خدمات پزشکی هیچ گونه مرز بندی وجود نداشته و در مناطق روستایی مختلفی مانند ساوجبلاغ، اشتهارد، طالقان، نظرآباد و کُندر و استان‌های دیگر مانند مناطق دوردست در اهواز حضور داشته و ذیل بسیج جامعه پزشکی کشور تحت عنوان کانون بسیج نوردیدگان استان البرز مزین به نام شهید جاویدالاثر شهید عراقی فعالیت دارد که با شناسایی مناطق کم برخوردار خدمت رسانی می‌کند.

مسؤول تیم درمانگاه جهادی تخصصی چشم پزشکی با اشاره به اینکه در استان تهران نیز این طرح در حال اجرا است، افزود: برای اولین بار در شهرستان قدس معاینات چشم پزشکی از مرحله ویزیت تا درمان به طور رایگان انجام شده و طبق برنامه در شهرستان بهارستان نیز این طرح جهادی اجرا خواهد شد.

علیمردانی در ادامه بیان کرد: در مناطق شهری درصد بیشتری از مراجعه کنندگان، نیازمند به عینک هستند و در مناطق روستایی بیشتر افراد به مرحله جراحی چشم رسیده‌اند که این به دلیل دسترسی کمتر به خدمات و امکانات پزشکی در مناطق روستایی است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید مراقب سلامتی خود بوده و به تغذیه سالم اهمیت دهند، تصریح کرد: بهترین اقدام پیشگیرانه استفاده از غذای سالم و مراقبت‌های بهداشتی به خصوص در روزهای شیوع کرونا است.

به گزارش فارس، این طرح با مشارکت تیم پزشکی متشکل از ۱۰ نفر با همکاری بسیج جامعه پزشکی شهرستان قدس، گروه جهادی خادمین حضرت زینب(س)، شبکه بهداشت و درمان، ناحیه مقاومت بسیج و آموزش و پرورش به منظور محرومیت زدایی طی مدت ۳ روز از ۱۸ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ در آموزشگاه رضا گل نراقی در حال اجرا است که در روز اول ۱۳۰ نفر و در روز دوم ۲۲۰ نفر از خدماتی مانند معاینه‌های چشم پزشکی، تعیین نمره عینک، اپتومتری، ساخت و تحویل عینک و در صورت نیاز معرفی جهت انجام عمل جراحی به طور رایگان خدمت‌رسانی شد.

انتهای پیام/ ۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول