عباس اسدروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در جزیره خارگ اظهار داشت: پشتیبانی و اعتماد به توانمندی کارکنان سازمان و شرکتهای دانشبنیان داخلی و رفع موانع و فراهمآوری زمینه شکوفایی دانش و تخصص آنان، برگ زرینی دیگری را به وجود آورد تا شکست هرچه بیشتر تحریمهای ظالمانه نمود پیدا کند و نیازهای صنعت نفت به دست متخصصین داخلی مرتفع شود.
مدیرعامل شرکت پایانههای نفتی ایران افزود: عملیات تخصصی پهلو دهی و جداسازی در این شرکت با استاندارد روز دنیا به عنوان یک مأموریت محوله از سوی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در حال انجام است.
وی عنوان کرد: یکی از شناورهای ملکی شرکت که وظیفه عملیات پهلو دهی و جداسازی نفتکشها و همچنین مقابله با حریق و انواع دیگر خدمات دریایی را برعهده دارد به دلیل مشکل در سیستم کنترل سرعت از مدار کار عملیاتی خارج شد.
این مقام مسؤول افزود: این شناور از نوع ASD دارای سیستم رانش از نوع Z/P بوده که بهروزترین و جدیدترین سیستم در سطح شناورهای یدککشی در دنیا میباشد و ساخت شرکتهای ژاپنی است.
اسدروز ادامه داد: پس از کارشناسی و عیبیابی توسط مهندسین برق و ابزار دقیق اداره عملیات دریایی مشخص شد که کارت الکترونیکی M/E CONTROL دچار اختلال در ارسال فرمان کنترل سرعت دیزل شده و نوسان شدید RPM را به همراه دارد که با انجام اقدامات اولیه شناور با ۶۰ درصد توان خود در مدار عملیاتی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت پایانههای نفتی ایران تصریح کرد: درخواست تأمین اینگونه قطعات به علت وجود تحریمهای ظالمانه بینالمللی تقریباً غیرممکن بوده و با برقراری ارتباط با شرکت سازنده هیچ پاسخ مثبتی به علت وجود تحریمهای ظالمانه بینالمللی دریافت نشد و با توجه به اینکه خارج از سرویس بودن این شناور، مبالغ هنگفت هزینه اجاره شناور استیجاری به شرکت وارد میکرد، مهندسین و کارشناسان تعمیرات مدیریتهای عملیات و تدارکات و امور کالا با همکاری یکی از شرکتهای دانشبنیان اقدام به عیبیابی و مهندسی معکوس سیستم کنترل و مدارات الکترونیکی شناور نمودند.
وی بیان کرد: طرح و ایده ساخت قطعه الکترونیکی SOFT DRIVE جهت کنترل نوسان سرعت موتور انجام و با صرف قریب به ۴۰۰ نفر ساعت کارگروهی اقدام به ساخت و تولید تجهیز مورد نظر و راهاندازی سیستم نموده و شناور با توان ۱۰۰ درصد به مدار عملیاتی برگشت.
اسدروز تأکید کرد: با انجام این کار، هزینههای هنگفت تعمیراتی و حضور تیم متخصص شرکت سازنده صرفهجویی شد و همچنین هزینه روزانه اجاره شناور استیجاری نیز به مجموع صرفهجوییهای ساخت داخل تجهیز موردنظر اضافه گردید که این هزینهها بالغبر ۲۰ میلیارد ریال صرفهجویی را به همراه داشته است.
انتهای پیام/