اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

صرفه‌جویی 6 میلیارد دلاری کشور با خودکفایی در تولیدات لوازم خانگی

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه شورای اسلامی گفت: دعوت از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به‌منظور بررسی موانع و مشکلات بخش صنعت دو شهرستان و درراستای عمل به شعار امسال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» است.

صرفه‌جویی 6 میلیارد دلاری کشور با خودکفایی در تولیدات لوازم خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حسینعلی حاجی دلیگانی عصر امروز پس از بازدید هشت نفر از اعضای گروه صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از واحدهای صنعتی برخوار و شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: دعوت از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به‌منظور بررسی موانع و مشکلات بخش صنعت دو شهرستان و درراستای عمل به شعار امسال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه وبرخواردرمجلس شورای اسلامی افزود: اعضای گروه صنایع و معادن از منطقه صنعتی دولت‌آباد با بیش از هزار و ۸۰۰ واحد کوچک صنعتی و کارگاهی و بیش از ۲۰ هزار نفر اشتغال بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از متقاضیان تأسیس واحدهای جدید صنعتی در دولت‌آباد خواستار آن هستند که محیط ‌زیست و جهاد کشاورزی استان اصفهان با صدور مجوز تأسیس واحدهای جدید موافقت کنند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد که از طرفی این دو اداره بیان می‌کنند چون منطقه صنعتی دولت‌آباد در محدوده  کمتر از ۵۰ کیلومتری اصفهان قرار دارد نمی‌تواند توسعه یابد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بازدید از ناحیه صنعتی کمشچه را از برنامه‌های دیگر گروه صنایع و معادن مجلس بیان کرد که اعضای این گروه از یک واحد تولید سیلندرهای مخصوص اکسیژن بیماران تنفسی(کرونایی) دیدن کردند.

وی توضیح داد یکی از واحدهای صنعتی کمشچه(شرکت زمهریر) منبع‌های اکسیژن بیش از ۷۰۰بیمارستان و مرکز درمانی کشور را در دوره فراگیری کرونا تولید می‌کند.

حاجی‌دلیگانی بیان کرد که متقاضیان واحدهای صنعتی هم می‌خواهند مجوزهای لازم برای تأسیس واحدهای جدید در این ناحیه صنعتی صادر شود؛ ناحیه صنعتی کمشچه با ۱۱۵ کارگاه تولیدی فعال، ۹۵ هکتار مساحت دارد و اضافه شدن ۳۸هکتار دیگر به وسعت این ناحیه درخواست شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی برنامه آخر نمایندگان مجلس را پس از بازدید از شهرک صنعتی شمال در حوزه شهرستان شاهین‌شهر و میمه، بازدید از گروه صنعتی کالای خانگی انتخاب در شهرک صنعتی مورچه‌خورت ذکر کرد.

وی تصریح کرد: در پایان بازدید کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ناحیه‌های صنعتی دو شهرستان مقرر شد پیگیری مسائل و موانع موجود با حضور معاونان وزارتخانه‌های  جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط ‌زیست در جلسات آینده این کمیسیون در مجلس پیگیری شود.

مجلس نگذارد واردات کالای خانگی به تولیدات کشور آسیب برساند

مدیرعامل گروه صنعتی لوازم‌خانگی انتخاب در بازدید نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه وبرخوار در مجلس و گروهی از اعضای صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از این واحد صنعتی خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم نگذارند واردات کالای خانگی مشابه تولیدات داخلی ازجمله تولیدات کالای کره‌ای دوباره به کشورباز شود.

محمدرضا دیانی ادامه داد که صنعت لوازم‌خانگی در شرایط تحریم توانست کشور را از واردات سالیانه ۶ میلیارد دلار کالای خارجی بی‌نیاز کند و در حال برنامه‌ریزی برای صادرات سالیانه ۳میلیارد دلار کالای خانگی ست.

وی از فروش پنج کالای اصلی خانگی به ارزش 15میلیون تومان برای اقشار ضعیف جامعه خبر داد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ج۱۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول