اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بازسازی غیر اصولی در اسلامشهر یک مصدوم بر جای گذاشت

بازسازی غیر اصولی یک واحد مسکونی در اسلامشهر ،یک مصدوم برجای گذاشت.

بازسازی غیر اصولی در اسلامشهر یک مصدوم بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، بازسازی غیر اصولی یک واحد مسکونی، علاوه بر تخریب ساختمان، باعث مصدومیت یک کارگر در اسلامشهر شد.

حوالی ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه امروز ۲۰ فرودین ماه، صدای هولناک ریزش آوار یک ساختمان مسکونی در خیابان شهید مدنی اسلامشهر به گوش اهالی محل رسید که با تماس مردم با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی، بلافاصله مأموران آتش نشانی در محل حاضر و اقدام به نجات افراد گرفتار در این ساختمان کردند.

مأموران آتش نشانی در گام نخست با استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های برش، اقدام به بریدن حفاظ‌های پنجره این ساختمان کرده و وارد محوطه داخلی آن شدند که در بررسی اولیه ۳ نفر اعضای  یک خانواده را که قسمت آشپزخانه محبوس شده بودند را شناسایی و از طریق پنجره به‌طور سالم از ساختمان خارج کردند. 

در ادامه تلاش‌های مأموران در این حادثه که در یک ساختمان مسکونی ویلایی به‌وقوع پیوسته است، یک نفر کارگر گرفتار شده در زیر آوار که دچار مصدومیت از چند قسمت بدن شده بود، پس از ایمن‌سازی محل با همکاری عوامل اورژانس، فرد مصدوم از صحنه حادثه خارج و به بیمارستان انتقال داده شد.

کارگر دوم که در قسمت دیگری از ساختمان گرفتار شده بود با تلاش مأموران آتش نشانی به‌طور کاملا سالم از داخل ساختمان تخریب شده خارج شد و پس از ایمن سازی محل و اتمام عملیات امداد و نجات، مأموران به ایستگاه خود بازگشتند.

تخریب و بازسازی ساختمان‌های فرسوده توسط عوامل غیر متخصص و به‌طور غیر کارشناسی شده همواره باعث بروز حوادث ناگواری شده که علاوه بر وارد شدن خسارت‌های مالی سنگین، باعث بروز تلفات جسمی و روحی برای افراد شده و از شایع‌ترین حوادث است که مأموران آتش نشانی با آن سروکار دارند، درحالی که استفاده از افراد متخصص و تحت نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌توان از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کرد.  

انتهای پیام /۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول