اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی / کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در بناب

فرماندار بناب گفت: پرداخت به موقع تسهیلات، گامی اساسی در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید است.

ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی / کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، شهریار فتحی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بناب که با حضور نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌شرقی و مدیران شهرستان بناب برگزار شد با اشاره به نامگذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری به نام سال«تولید، مانع‌زدایی‌ها، پشتیبانی‌ها» اظهار کرد: همه تمام تلاش خود را معطوف به رفع موانع موجود در حوزه تولید نمایند و حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تأکید بر اهمیت اعطای تسهیلات در بخش تولید افزود: تأخیر در پرداخت تسهیلات سرمایه‌گذاران را در ایجاد اشتغال ناامید می‌کند، از این رو اگر تسهیلات به موقع به دست کارآفرینان برسد، می‌توانیم شاهد کاهش نرخ بیکاری و رشد بیش از پیش اشتغال در شهرستان باشیم. 

حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر لزوم حمایت از کسب و کار و واحدهای کوچک اقتصادی اشاره و تصریح کرد: حمایت عملی از واحدهای کوچک تولیدی عاملی بسیار مهم در زمینه رفع بیکاری در شهرستان خواهد بود.

کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در بناب

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بناب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال شهرستان گفت: بر اساس آمار مرکز آمار ایران اتفاقات خوبی در زمینه اشتغال شهرستان صورت گرفته است.

صمد اخلاصی تصریح کرد: بر اساس این آمار در سال ۱۳۹۵ جمعیت بیکار شهرستان بناب ۶ هزار و ۳۴ نفر و نرخ بیکاری 13.4 بود ولی در سال ۱۳۹۹ جمعیت بیکار شهرستان به ۴ هزار و ۳۷ نفر کاهش یافته و نرخ بیکاری بناب نیز به 7.6 کاهش یافته است که ۳۶ درصد آمار بیکاران را افراد تحصیل کرده تشکیل می‌دهند.

به گفته رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بناب، آمار افراد بیمه شده شهرستان در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ یک.هزار و ۶۹ نفر افزایش یافته است.

پرداخت 200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در بناب

حسین فتحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در این جلسه با ارائه گزارشی از روند پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در بناب یادآور شد: تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان در شهرستان بناب پرداخت شده و بقیه پرونده‌های متقاضیان نیز در حال بررسی است و به‌زودی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول