اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

طرح مبارزه با آفت «دارواش» در مراتع طارم اجرا می‌شود

مدیر کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه مبارزه با آفت «دارواش» در مناطق جنگلی طارم در دستور کار قرار دارد، گفت: مبارزه با این آفت در طارم آغاز شده است.

طرح مبارزه با آفت «دارواش» در مراتع طارم اجرا می‌شود

خلیل آقاجانلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: منابع طبیعی و پوشش گیاهی راهکاری برای مقابله با حوادث طبیعی چون سیل و گرد و خاک است.

مدیر کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه مبارزه با آفت «دارواش» در مناطق جنگلی طارم در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: مبارزه با این آفت در طارم آغاز شده است.

وی کانون‌های این آفت‌ را مناطق جنگلی طارم اعلام کرد و افزود: باید دقت کرد که آفت «ارس واش» با دارواش با هم تفاوت دارند که برخی از این آفت‌ها نیمه انگل بوده و برخی‌ها تمام انگل‌ هستند.

آقاجانلو آفت نیمه انگل را کم تاثیرتر در خشک کردن درختان دانست و گفت: اما آفت‌های تمام انگل باعث خشک شدن درختان در کمترین زمان می‌شوند.

مدیر کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان بیان کرد: مبارزه با آفت «ارس واش» در جنگل‌های ارس طارم به پایان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه شیوع آفت ارس واش بیشتر در مناطق جنگلی شمالی طارم مرز این شهرستان با استان گیلان اتفاق می‌افتد، ادامه داد: آفت ارس واش تمام شدنی نیست اما با ادامه مبارزه این بیماری تحت کنترل است.

آقاجانلو با بیان اینکه مبارزه با آفت «دارواش» در روستاهای « رشید آباد٬ کلسر و گیلجین» به پایان رسیده است، گفت: در صورت مشاهده این بیماری در منطقه «سرخ آباد» نسبت به مبارزه با آن اقدام خواهد شد، همچنین در سال گذشته برای مبارزه با آفت‌ ارس واش بیش از 100 میلیون تومان هزینه شد.

مدیر کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان زمان مبارزه با این آفت‌ها را پاییز اعلام کرد و افزود: این آفت‌ها مواد غذایی خود را از درخت دریافت می‌کنند و بعد از جدا شدن از درخت خشک می‌شوند.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول