اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

شناسایی گونه جدید ویروس کرونا با «جهش مضاعف» در آمریکا

مواردی از یک جهش مضاعف جدید در ویروس SARS-CoV-2 در ایالت ایالات متحده شناسایی شده است.

شناسایی گونه جدید ویروس کرونا با «جهش مضاعف» در آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌‌ان‌بی‌سی، مواردی از یک جهش مضاعف جدید در ویروس SARS-CoV-2 در ایالت ایالات متحده شناسایی شده است.

سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد، پنج مورد جدید آلوده به «جهش مضاعف»  ویروس کرونا در منطقه خلیج سانفرانسیسکو، کالیفرنیا شناسایی شده است. موارد جدید چند روز پس از گزارش اولین مورد از سوی منطقه شناسایی شد.

گونه جدید ویروس اولین بار ماه گذشته در هند کشف شد و ازین جهت «جهش مضاعف» لقب گرفته  که دو جهش از سویه‌های SARS-CoV-۲ E۴۸۴Q و L۴۵۲R را به همراه دارد.

گونه‌های جدید ویروس کرونا در ۱۸ ایالت هند مشاهده شده‌اند. دولت هند می‌گوید ۷۷۱ گونه جدید «نگران‌کننده» در ۱۰ هزار و ۷۸۷ نمونه مثبت دیده شده است.

جهش «E484» در نمونه‌ای که برای اولین بار در آفریقای جنوبی و برزیل شناسایی شد وجود داشت و جهش «L452R» در ایالات متحده و اروپا مشاهده شده است، اما نوع جدید هر دو را حمل می‌کند، چیزی که در انواع  گونه‌های دیگر دیده نشده است.

بنجامین پینسکی، مدیر پزشکی آزمایشگاه ویروس شناسی استنفورد که نوع جدید را در ایالات متحده کشف کرد، گفت: «ما هنوز اطلاعات کاملی از اثربخشی واکسن‌ها روی این گونه‌ها نمی‌دانیم، گرچه این جهش‌ها با افزایش انتقال ارتباط دارند».

وی افزود: همه واکسن ها در جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ بسیار موثر هستند.

تام کنیون، مدیر سابق بهداشت جهانی در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC)، به CNBC گفت که با تقویت نظارت، جهش‌های بیشتری می‌توان یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول