اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

«بی‌تدبیری» به تلفات کرونا دامن زد/ کسانی که بی‌تدبیری کردند امروز پاسخگو باشند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جدال طوفان ویروس کرونا در سایه بی‌تدبیری‌ها گفت: بی‌تدبیری دولت و آزاد گذاشتن مسافرت‌های نوروزی خسارت زیادی به کشور وارد کرد و به تلفات ناشی از کرونا دامن زد.

«بی‌تدبیری» به تلفات کرونا دامن زد/ کسانی که بی‌تدبیری کردند امروز پاسخگو باشند

رمضانعلی سنگدوینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان پیرامون افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا اظهار کرد: در این فرصتی که تمام مسوولان طی بیش از یک سال تلاش کردند تا این ویروس منحوس را کنترل کنند، کادر درمان، وزارت بهداشت و تمام دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها برنامه‌ریزی کردند تا تلفات ناشی از این ویروس را کاهش دهند اما جای خالی تدبیر با آزاد گذاشتن مسافرت‌های نوروزی خسارت زیادی به کشور وارد کرد و به تلفات ناشی از کرونا دامن زد.

* تدبیر نکردن دولت در تعطیلات نوروزی با توجه به شیوع ویروس کرونا نوعی سهل‌انگار است

وی تدبیر نکردن دولت در تعطیلات نوروزی با توجه به شیوع ویروس کرونا را نوعی سهل‌انگاری توصیف و تصریح کرد: با وجود آنکه می‌دانستیم کرونای انگلیسی وارد کشور شده ‌است این خوشایند نبود که به راحتی تمام زحمات را به باد فنا بدهیم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو رقمی شدن آمار تلفات کرونا قبل از نوروز ۱۴۰۰ گفت: مردم ما مردمان خوبی هستند، در این مدت خوب هم رعایت کردند، البته کادر درمان خیلی اذیت شد، واقعاً شبانه‌روز تلاش کردند تا مردم از خطرات این ویروس کمتر آسیب ببینند.

سنگدوینی افزود: در مصاحبه رسانه‌ها، صدا و سیما از کادر درمان بسیار شنیدیم که این عزیزان حتی خانواده و فرزندان‌شان را ندیدند، نباید به خاطر سهل‌انگاری، اکنون شاهد این اتفاقات باشیم.

وی با اشاره به تعطیلی ۱۰ روزه کشور در این شرایط اقتصادی و کرونایی بیان کرد: شما نگاه کنید یک ‌مرتبه کشور را ۱۰ روز تعطیل کردند، البته با توجه به اینکه وضعیت شیوع کرونا به مرحله آژیر قرمز درآمده است، باید این تصمیم گرفته شود اما قبل از این اتفاقات، می‌توانستیم خیلی راحت‌تر و با اندیشه بهتری وضعیت را کنترل کنیم.

* این جالب نیست با اقدامات اشتباه، تمام خدمات را زیر سووال ببریم/ وزارت بهداشت واقعاً برنامه‌ریزی خوبی کرد، استانداری‌ها هم پای کار بودند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: تقریبا دو ماه دیگر واکسن به مرحله انبوه می‌رسد و همه مردم واکسیناسیون می‌شوند، این جالب نیست وقتی دنیا به سمت کنترل بیماری حرکت می‌کند، با اقدامات اشتباه، تمام خدمات را زیر سووال ببریم، وزارت بهداشت واقعاً برنامه‌ریزی خوبی کرد، استانداری‌ها هم پای کار بودند.

سنگدوینی با بیان اینکه اکنون همه مراکز استان‌ها قرمز کرونایی شدند، ابراز کرد: خدا آن روز را نیاورد که اتفاقی برای عزیزان ما بیفتد آن موقع متوجه می‌شویم که چرا این موارد را رعایت نکردیم، چرا شرایط پروتکل‌ها رعایت نشد.

وی گفت: بنده هم در زمان تعطیلات نوروز جایی نرفتم، آن زمان استان گلستان در شرایط زرد و آبی قرار داشت، شرایط را باید کنترل می‌کردیم، جمعیت جوانی داریم باید این جمعیت افزایش پیدا کند، اما ناگهان تعداد زیادی از عزیزان ما به دلیل وضعیت کرونا از دست می‌روند این به ضرر مملکت است و مشکل برای کشور در آینده ایجاد خواهد کرد.

* شرایط قرمز کرونایی، کشور را دوباره به حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل درآورده است

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: در تذکری به رئیس‌جمهور اعلام کردم که این چه تصمیم‌گیری بود که برای ستاد کرونا انجام دادید، چرا مسافرت‌ها در برخی از نقاط کشور آزاد گذاشته شد و از آن طرف تمام مراکز آموزشی، ورزشی و دانشگاهی تعطیل است.

سنگدوینی با تاکید بر اینکه کرونا بیماری خطرناکی است، اظهار کرد: با شیوع این ویروس، کشور ما خیلی صدمه دید و مشکلاتی برای کشور ایجاد شد، همه می‌دانیم که مردم در ایام عید نوروز مسافرت می‌روند و این باعث خسارت‌های زیادی به کشور شد، این چه تدبیری بود که دولت اندیشید.

وی گفت: کسانی که بی‌تدبیری کردند باید امروز پاسخگو باشند به مردم و کسانی که عزیزان‌شان را از دست داده‌اند، بنده از وزارت بهداشت و کادر درمان تشکر می‌کنم.

 نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرایط قرمز کرونایی، کشور را دوباره به حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل درآورده است، ابراز کرد: این اتفاقات خسارت زیادی به کشور وارد می‌کند.

سنگدوینی ابراز امیدواری کرد ان‌شاءالله تا آخر این دولت، خدا عاقبت مردم و کشورمان را ختم بخیر کند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول