اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد شدید از افزایش بودجه نظامی آمریکا در 2022

«برنی سندرز» رئیس کمیته بودجه سنای آمریکا از افزایش 1.7 درصدی هزینه‌های نظامی آمریکا توسط دولت بایدن برای سال 2022 شدیدا انتقاد کرد.

انتقاد شدید از افزایش بودجه نظامی آمریکا در 2022

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «برنی سندرز» رئیس کمیته بودجه سنای آمریکا از پیشنهاد «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور برای افزایش ۱۲.۳ میلیارد دلاری بودجه دفاعی ایالات متحده شدیدا ابراز نگرانی کرد. 

براساس گزارش پایگاه خبری هیل، سندر گفت، در زمانی که بودجه نظامی آمریکا بیشتر از بودجه مجموع دوازده کشور دیگر است، وقت آن است که نگاه جدی به هزینه‌های سنگین، هدر رفت و کلاهبرداری‌های مالی که همین الان در وزارت دفاع آمریکا وجود دارد بیندازیم. 

هیل می‌گوید، سخنان سندرز که رئیس کمیته بودجه و یکی از رهبران مترقی حزب دموکرات است در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

براساس این گزارش، برنی سندرز در کنار تعدادی دیگر به مخالفت با افزایش ۱.۷ درصدی بودجه نظامی ایالت متحده پیوسته است. 

«رو خانا» نماینده جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا با ناامید کننده خواندن این پیشنهاد کاخ سفید گفت، ما باید تغییرات اساسی در چگونکی پرداختن به مسائل امنیت ملی و سرمایه گذاری در زمینه اقدامات آب و هوایی و پاسخ به پاندمی ویروس کرونا ایجاد کنیم. 

وی تاکید کرد، اینها موضوعاتی است که امنیت مردم آمریکا را بیشتر تامین می‌کند تا هزینه‌های میلیاردی بر روی تسلیحات کشنده. 

براساس این گزارش، جو بایدن روز جمعه پیشنهاد بودجه نظامی ۷۵۳ میلیارد دلاری آمریکا و بودجه غیردفاعی ۷۶۹ میلیارد دلاری برای سال مالی ۲۰۲۲ که از ماه اکتبر ۲۰۲۱ شروع می‌شود را ارائه کرد. 

برخلاف بودجه نظامی،سندر و دیگر نمایندگان از افزایش شانزده درصدی بودجه غیرنظامی آمریکا با تمرکز بر آموزش و بهداشت استقبال کرده‌اند. 

افزایش بودجه نظامی آمریکا درحالیست که سندرز اخیرا در پیامی توییتری به کاهش سن «امید به زندگی» در میان شهروندان کم در آمد آمریکایی پرداخت.

وی در این پیام توییتری نوشت: «در حال حاضر امید به زندگی در میان آمریکایی‌های کم‌درآمد پانزده سال کمتر از ثروتمندان است. فقر در ثروتمندترین کشور تاریخ جهان (آمریکا) معادل محکوم به مرگ بودن است».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول