اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۹۵ درصد مطب‌های کشور به سامانه الکترونیک متصل شدند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه ۹۵ درصد مطب‌های کشور به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک متصل شده‌اند، گفت: از ۱۳ هزار و ۲۰۰ مطب پزشکی موجود در کشور حدود ۱۳ هزار مورد آن به این سامانه متصل هستند.

۹۵ درصد مطب‌های کشور به سامانه الکترونیک متصل شدند

محمدمهدی ناصحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: بسیاری از منابع مالی در حوزه سلامت هزینه می‌شود که با ساماندهی آن خدمات بهتری ارائه می‌شود، البته در این مسیر تاکنون قدم‌های موثری همچون نظام ارجاع، پرونده الکترونیک و نسخه الکترونیک برداشته شده است.

وی افزود: طرح نسخه‌نویسی الکترونیک از سال ۹۸ شروع شده و در بخش خصوصی به پیشرفت خوبی رسیده‌ایم، بطوریکه عملا ۹۹ درصد از مراکز درمانی و تشخیصی بخش خصوصی به سامانه متصل شده‌ است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: در بخش دولتی نیز با چالش‌های مواجه هستیم با توجه به شیوع کرونا این کار سخت انجام می‌شود، اما آغاز شده است.

ناصحی گفت: در این طرح تنها با ارائه شماره ملی نسخه الکترونیکی نوشته می‌شود و در داروخانه نیز بیمار با ارائه شماره ملی داروهای خود را دریافت می‌کند که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف کاغذ از تداخلات دارویی هم جلوگیری می‌شود و سابقه استفاده دارویی قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: میزان دز دریافتی دارو توسط بیمار در این طرح مشخص شده و پزشک نیز می‌داند که بیمار قبلا دارو گرفته یا نه و از دپوی دارویی توسط بیماران در منازل نیز جلوگیری می‌شود.

ناصحی با بیان اینکه ۹۵ درصد مطب‌های کشور به این سامانه متصل شده‌اند، گفت: از ۱۳ هزار و ۲۰۰ مطب پزشکی موجود در کشور حدود ۱۳ هزار مورد آن به این سامانه متصل شده و حدود ۹۲ درصد داروخانه‌های کشور، ۹۷ درصد مراکز تصویربرداری، ۹۷درصد آزمایشگاه‌ها و تمامی مراکز رادیوتراپی به این طرح وصل شده‌اند.

وی در پایان درخصوص تمدید دفترچه‌های بیمه سلامت، گفت: مهلت این دفترچه‌ها تا پایان فروردین امسال تمدید شده و در صورت نیاز مجددا تمدید می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری بیمه شدگان نیست.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول