اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فعالان سیاسی و رسانه‌ای در مورد عملکرد دولت روحانی در خوزستان چه گفتند؟

در جلسه هم‌اندیشی هم‌گفت که به صورت آنلاین برگزار شد فعالان سیاسی و اجتماعی، پیشکسوتان رسانه و برخی مسوولان در خصوص عملکرد رئیس جمهور در خوزستان بحث و تبادل نظر کردند.

فعالان سیاسی و رسانه‌ای در مورد عملکرد دولت روحانی در خوزستان چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نشست هم اندیشی «هم‌گفت» به صورت آنلاین با حضور فعالان سیاسی و رسانه‌ای و با موضوع «روحانی برای خوزستان چه کرد؟» برگزار شد.

تکنوکرات‌ها انتصابات در خوزستان را مدیریت می‌کنند

مهدی طرفی سخنگوی شورای ائتلاف خوزستان اظهار کرد: جریان فکری که انتصابات روحانی را در خوزستان مدیریت می‌کند ناشی از تفکر تکنوکراتی روحانی است.

وی با انتقاد از وضعیت آموزشی در استان در مقایسه با شاخص‌های کشوری، افزود: با وجود اینکه شاخص‌های آموزشی در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پایین است اما مسوولان در مقابل این شرایط سکوت کرده‌اند.

کارنامه روحانی در خوزستانه سیاه است

حجت الاسلام لاری زاده فعال رسانه‌ای با بیان اینکه بخشی از شرایط نامطلوب استان تحت تاثیر تصمیمات دولت در سطح ملی است، اظهار کرد: باید بپذیریم که رئیس جمهوری که نماینده اصلاح طلبان و تفکر غربگرا در کشور بود چه بلایی سر کشور آورد، ظرف 60 سال گذشته این حد از تورم بی سابقه است.

وی با اشاره به صعود 700 درصدی دلار،کاهش ۵۰ درصدی ساخت‌وساز و رشد ۶۵۰ درصدی قیمت مسکن افزود: شکاف طبقاتی، رکود اجتماعی، سقوط سرمایه‌گذاری، نوسانات شدید بورس و... از دستاوردهای دولت روحانی است.

مدیر خبرگزاری فارس در خوزستان با اشاره به وعده‌هایی که روحانی سال 92 به خوزستان داد گفت: آقای روحانی در طرح 550 هزار هکتاری وعده داده بود 300 هزار شغل در استان ایجاد کند اما هنوز فاز دوم این طرح معطل تامین آب است و این رقم 300 هزار نفری هم بیشتر یک رقم علمی، تخیلی است.

لاری زاده با اشاره به دیگر وعده های روحانی مثل احیای کارون ،حل مشکل هجوم ریزگردها به خوزستان  ،طرح تصفیه آب شهر اهواز، حل مسأله فاضلاب شهرهای خوزستان تصریح کرد: بعد از هشت سال هیچ یک از این وعده‌ها اجرایی نشد و شاهد عقبگرد در خوزستان هستیم.

هیچ کدام از وعده‌های رئیس جمهور محقق نشد

فاطمه طاهری خبرنگار و فعال اجتماعی در رابطه با عملکرد روحانی در خوزستان، اظهار کرد: آقای روحانی در سال 92 وعده داد طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری به مدت سه سال کامل شود و در این زمینه نیز 300 هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شود که چنین وعده‌ای هیچ وقت به سرانجام نرسید.

وی با اشاره به وعده آقای روحانی در خصوص احیای رودخانه کارون، افزود: آقای روحانی گفته بود شورای عالی آب تصمیم گرفته است که از سرشاخه‌های کارون جز برای آب آشامیدنی هیچ اقدام دیگری انجام نشود و طرح‌ها و پروژه‌های دیگر نیز متوقف شود که با وجود وضعیت اسفناکی که خوزستان در زمینه تامین آب آشامیدنی دارد اما همچنان شاهد اجرایی شدن پروژه‌های انتقال آب هستیم.

این خبرنگار و فعال رسانه‌ای گفت: در بحث ریزگردها که به بزرگترین مشکل خوزستانی‌ها تبدیل شده است و حتی سبب افزایش مهاجرت از استان شده نه تنها هیچ اقدام مثبتی صورت نداد بلکه بودجه مقابله با ریزگردها را نیز حذف کرد که این تصمیم آقای روحانی تیر خلاص به خوزستانی‌های نفس بریده بود.

طاهری حل مشکلات فاضلاب شهرهای خوزستان را از دیگر وعده‌های آقای روحانی عنوان کرد و افزود: در دور دوم ریاست جمهوری در ایام انتخابات با یک وعده پرطمطراق مبنی بر  اختصاص 23 هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات پنج بخش زیربنایی آب و فاضلاب، احیای رودخانه کارون، فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری، ریزگردها و نوسازی و تجهیز خطوط انتقال برق را داد.

وی افزود: حل مشکل فاضلاب اهواز 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که اگر روحانی به تحقق وعده خود پایبند بود سال گذشته شاهد سرازیری سیل فاضلاب به خانه‌های مردم نبودیم.

طاهری عنوان کرد: حل مشکلات جاده‌ای، بهداشتی و کمبود تخت‌های بیمارستانی از دیگر قول‌های روحانی به مردم خوزستان بود.

وی افزود: میانگین کشوری در زمینه تخت‌های بیمارستانی به نسبت استاندارد جهانی پایین است حال وضعیت خوزستان در این زمینه از میانگین کشوری هم پایین‌تر و بدتر است.

طاهری با اشاره به تاخیر 15 سال در بهره‌بردای از طرح متروی اهواز، گفت: تا کنون فقط حدود 27 درصد پیشرفت فیزیکی داشته این درحالی است که چندی پیش از درآمدهای نفتی برای دیگر استان‌ها قطار شهری خریداری شده است.

آمار ترک تحصیلان خوزستان در مقطع ابتدایی سه برابر اصفهان است

در این جلسه فاضل خمیسی مدیر اسبق ناحیه چهار آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به وضعیت آموزش و پروش در استان، اظهار کرد: گفته می‌شود در مقطع متوسطه  رتبه آخر یا یکی مانده به آخر در کشور هستم در حالی که این سقوط رتبه‌ای از همان مقطع ابتدایی شروع می‌شود این در حالی که ارزشیابی این دوره توصیفی است.

وی افزود: خوزستان در پایه اول ابتدایی رتبه بیست و سوم را  در بین 31 استان دارد و در پایه دوم بیست و پنجمین و در پایه سوم بیست و هشتمین و در پایه ششم بیست و نهمین را دارد و زمانی که وارد دوره متوسطه می‌شویم این رتبه در بین 31 استان نیز سقوط می‌کند.

مدیر اسبق ناحیه چهار آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه وضعیت آموزشی استان با وجود همه شعارها و وعده‌هایی که داد شد خوب نیست، گفت: بیسوادی پنهان، کیفیت آموزش و تغییر سواد دانش‌‌آموز وضعیت مناسبی نداریم و خوزستان  بالاترین آمار ترک تحصیل ما سه برابر استان اصفهان در مقطع ابتدایی است.

خمیسی با تاکید بر اینکه خوزستان بعد از استان تهران بالاترین آمار مدارس هئیت امنایی، غیر دولتی و علمی آزاد را دارد، عنوان کرد: این وضعیت نشان می‌دهد آموزش و پرورش خوزستان به سمت پولی شدن حرکت کرده است  و شاهد یک شکاف تحصیلی در بین دانش‌آموزن هستیم.

وی بیان کرد: یکی از دلایل عدم نگه داشتن نیروی انسانی است ک اخیراً  آن را به مسائل اقلیمی استان ربط داده‌اند در حالی که انتقال نیروی فرهنگی به استان‌های دیگر یک بحث تاریخی است و خوزستان بیشترین آمار درخواست انتقال نیروی‌های فرهنگی از بین افراد باسابقه به خارج از استان را دارد.

خدا از خالق شعار «اگر هوا نداریم اما هواتو داریم» نگذرد

در ادامه امید حلالی یکی از پیشکسوتان رسانه در خوزستان، با انتقاد از شعار خوزستانی‌ها در حمایت از رئیس جمهور مبنی بر اینکه «اگر هوا نداریم اما هواتو داریم» اظهار کرد: خدا از کسی که این شعار را ساخت نگذرد، مردم که می‌دانند در چهار سال اول آقای روحانی خوزستان تغییری نکرد بر چه اساسی با این شعار از وی استقبال کردند.

وی افزود: آقای روحانی از خوزستان رأی طلایی داشت اما افراد ناکارآمد را در استان منصوب کرد که با انتصاب آن‌ها ضمن استان پیشرفت نکرد و فقط از منابع آن استفاده شد.

این پیشکسوت رسانه با بیان اینکه هر فردی اگر مسوولیتی گرفت باید آورده‌ای داشته باشد، گفت: خوزستان به اندازه چند کشور همسایه است اما فردی استاندار آن می‌شود که هم استان را ضایع می‌کند و هم فرصت‌ها را از بین می‌برد.

حلالی با اشاره به سکونت بالغ بر 400 هزار نفر در حاشیه کلان شهر اهواز، بیان کرد: وضعیت مردم در خوزستان متناسب با منابعی که در آن وجود دارد نیست، خوزستان بهشت غلام‌زاده‌هایی شده است که در کلی کار در خوزستان را از آن خود کردند من از هشت سال عمری که آقای روحانی از من و خوزستان گرفت نمی‌گذرم.

قصور دولت در سیل سال 98 محرز است

عبدالوهاب سیلاوی رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه خوزستان نیز در ادامه با بیان اینکه برنامه کشور و توسعه هر استان بر اساس یک برنامه مصوب است، اظهار کرد: حدود پنج سال برنامه ششم توسعه ملزم به انجام شدن است و نمایندگان مجلس باید بر آن نظارت کرده و به مردم گزارش بدهند که چند درصد آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه قصور دولت در بحث سیل سال 98  محرز و مشخص بود و خسارت زیادی به مردم و کشاورزی آن‌ها وارد شد، افزود: دولت پیش از وقوع سیل می‌توانست منابع آبی پشت سدها را مدیریت کند و مانع خسارت به مردم شود.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه خوزستان گفت: بسیاری از مردم خسارت دیده از سیل خسارت‌های خود را کامل نگرفتند در مقابل شنیده شد خسارت‌های سیل را به کسانی که اصلاً در معرض سیل نبوده و خسارت ندید‌ه‌اند پرداخت شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول