اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

«دو کوهه اشتغال» تأسیس شد

به همت جبهه جهادی منتظران خورشید در ابتکاری جدید دوکوهه اشتغال در راستای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی تاسیس شد.

«دو کوهه اشتغال» تأسیس شد

به گزارش  خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، امروز همزمان با آغازین روزهای سال تولید، پشتیبانی­ها و مانع زدایی­ها؛ مجموعه دو کوهه اشتغال تاسیس و راه اندازی شد.

اسماعیل احمدی، مسؤول جبهه جهادی منتظران خورشید در آیین افتتاح این طرح اقتصادی گفت: با تجربه­ی قریب به دو دهه فعالیت جهادی در روستاها و مناطق محروم بر آن شدیم تا در ابتکاری جدید طرح دو کوهه اشتغال را آغاز نماییم.

وی هدف از این فعالیت را کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: امنیت غذایی با توجه به ظرفیت­‌های داخل    مهم ترین رکن اقتصاد مقاومتی است که با توجه به منابع عالی و ذخایر مثال زدنی کشورمان بایستی مورد توجه عینی و عملی مسئولان قرار گیرد لذا ما با تمرکز بر این محور کلیدی؛ تمرکز خود را بر امنیت غذایی کشور قرار داده­ایم که بی شک حضور سایر گروه­های جهادی می­تواند نتایج ارزشمندی در این حوزه ایجاد کند.

احمدی با توجه به فعالیت­های دو کوهه اشتغال حول دامداری- باغداری- پرورش طیور- صیفی جات و ... اشاره کرد و گفت: مجموعه دهکده خورشید را در فضایی 4 هزار متری راه اندازی کردیم که محور مکانی دو کوهه اشتغال برای ایجاد الگوها و نمونه­‌های علمی فعالیت­‌های مذکور است تا با اقداماتِ کارشناسی اساتیدمان الگوی موفقی را برای آموزش به روستاییان انجام دهیم و شاهد جهش تولیدات دامی- باغی و کِشتی در روستاها باشیم.

این فعال جهادی ادامه داد: 140 روستا در 5 استان کشور را به عنوان منطقه­ی هدف تعریف کرده و طیّ این سال­ها با جذب ده­ها میلیارد تومان اقدامات زیر ساختی نظیر آب و برق و راه و مخابرات و مدرسه و مسجد و ... را به سرانجام رسانده ­ایم.

احمدی متذکر شد: این زیر ساخت­ها به خودی خود؛ صدها اشتغال را ایجاد و تقویت کرده است امّا می­‌خواهیم با طرح دو کوهه اشتغال؛ تمرکز بیشتری را در فعالیت­های اقتصادی روستاها بگذاریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول