اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

32 بیمار قطعی مبتلا به کرونا در گچساران

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: 32 بیماری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های رجایی و نفت بستری هستند.

32 بیمار قطعی مبتلا به کرونا در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نشست ستاد مقابله با کرونا 2 شهرستان گچساران و باشت به ریاست استاندار و با حضور فرمانده سپاه فتح، فرمانداران گچساران و باشت، دادستان یاسوج و گچساران و دیگر مسوولان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست آرین غلامیان اظهار کرد:  بهداشت و درمان وظایف و رسالت آن مشخص است.

وی ادامه داد:با توجه به شیوع مجدد کرونا در شهرستان از اواسط بهمن ماه ما این تجربه را داشتیم چرا که شهرستان در آبانماه سال گذشته  وارد این پیک بیماری شد.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران از استفرار تیم های سیار برای دریافت نمنونه کرونا در مراکز پرتردد و مکان های عمومی خبر داد و گفت: اکیپ‌های  بهداشت و درمان در مراکز پر تردد از جمله  فروشگاه های بزرگ، ترمینال ، فرودگاه و شرکت‌ها و کارگاه‌های بزرگ از جمله  سد چم شیر، پتروشیمی و مرکز لرزه نگار مستقر و به صورت مستمر از پرسنل آنها تست کرونا دریافت شده است.

غلامیان ادامه داد:  تیم‌های سیار شبکه بهداشت ودرمان گچساران از اواسط اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی  15 فروردین ماه حضور مستمر  در  ورودی شهر داشته و مبادی ورودی و خروجی را کنترل کردند..

 وی اذعان کرد:  در این ایام تیم های پشتیبانی و رهگیری به وظایف خود به خوبی عمل کرده چنانچه بیش از 95درصد غربالگری از سوی کارشناسان بهداشت انجام می‌شد.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان ابراز کرد: هدف از تمام این تلاش ها ورودی به بیمارستان  و موارد بستری به حداقل برسد

 غلامیان به اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره و عنوان کرد: در  طرح شهید سلیمانی موارد ابتلا، بستری و فوتی در شهرستان کاهش یافت.

وی  ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۵ هزار تست در شهرستان گرفته شده است و نمونه گیری و بیماریابی همچنان با تمام توان ادامه دارد.در ایام تعطیلات نوروزی نمونه دریافتی تست کرونا  افزایش یافت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابراز کرد: از دی ماه سال گذشته تاکنون 6هزار  بازدید از اصناف و بازار گچساران توسط شبکه بهداشت صورت گرفت.

غلامیان با بیان اینکه  از 15 اسفندماه تا 15 فروردین ماه  نمونه دریافتی تست کرونا  افزایش داشته است، عنوان کرد: یک پنجم تست‌های دریافت شده در مناطق روستایی صورت گرفته است.

وی افزود: مناطق روستایی در این مدت رصد و پایش مستمر شد ه و در ایام تعطیلات نوروزی نشستی با دهیاران به منظور جلوگیری از هرگونه تجمع در عزاداری و عروسی برگزار شد.

 غلامیان ادامه داد: از ظرفیت غربالگری به شدت استفاده شده است.

 این مسوول اذعان کرد: هم اکنون ۶۸بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید رجایی بستری هستند که ۲۴نفر از این افراد مبتلا قطعی به کرونا هستند و 18 در بیمارستان نفت بستری هستند که هشت بیمار قطعی مثبت به کرونا هستند.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد: نگراتی آن را داریم که این بیماری  تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول