اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۲ مرکز مراقبین خانگی در استان زنجان فعال است

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: دو مرکز مراقبین خانگی در استان زنجان فعال است.

۲ مرکز مراقبین خانگی در استان زنجان فعال است

فرهاد میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اجرای طرح ورزش و بازی‌های بومی در زنجان با حضور هشت استان اظهار کرد: با اجرای این طرح به بیش از ۱۰۰ نفر از این افراد آموزش‌های لازم توسط تسهیل‌گران در رشته‌های پرتاب دارت، آمادگی جسمانی، طناب‌کشی، شطرنج، فوتبال دستی و تنیس روی میز ارائه شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه اجرای طرح ورزش و بازی‌های بومی در زنجان در سه مرحله اجرا می‌شود، افزود: در مرحله اول افراد دارای معلولیت، کارشناسان و تسهیل‌گران مورد شناسایی و ارزیابی قرار می‌گیرند و در مرحله دوم افراد برگزیده آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و در مرحله سوم تجهیزات ورزشی تهیه و توزیع می‌شوند و با آغاز فعالیت‌های ورزشی به مدت چهار ماه، رقابت‌های ورزشی در سطح شهرستان‌ها و استان برگزار می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه، خدمات متعدد در راستای آموزش فرد معلول و خانواده، مناسب‌سازی فضای داخلی منازل، کمک به اشتغال محلی، کمک به هزینه‌های درمان و تامین وسایل کمک توانبخشی و در ارجاع معلولان به مراکز تخصصی خدمات شایسته‌ای انجام داده است، اظهار کرد: در سال گذشته ۹ هزار نفر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از مزایای این برنامه برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه تمامی افراد دارای معلولیت (طبق مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان) شناسایی شده است و وظیفه شناسایی افراد داری معلولیت جدید را تسهیل‌گران CBR برعهده دارند، افزود: با راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی، خدمت‌رسانی در روستاها و مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهرها نیز تسهیل می‌شود.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: با توجه به سختی‌های تردد برای ساکنان روستاها، استقرار و جانمایی مراکز مثبت زندگی به گونه‌ای بوده که این مراکز در نزدیکترین و قابل دسترس‌ترین منطقه استقرار یابند.

وی در ادامه به مراقبین خانگی اشاره کرد و افزود : دو مرکز مراقبین خانگی در استان زنجان فعال هستند، یک مرکز در شهرستان زنجان با ظرفیت ۱۱۰ نفر از افراد دارای معلولیت بسترگرا و ۲۰ نفر مراقب آموزش دیده و مرکز دیگر در شهرستان خرمدره با ظرفیت ۶۶ نفر، با ۱۲ نفر مراقب آموزش دیده که در این مراکز مراقبین در منازل افراد دارای معلولیت حضور پیدا کرده و خدمات لازم را که در دستورالعمل آمده به افراد دارای معلولیت ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول