اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

رئیس جمهور با دستگاه‌های ناقض مصوبات ستاد کرونا و وزارت بهداشت برخورد کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ‌گفت: رئیس جمهور باید دستور قاطع بدهند تا مدیران دستگاه‌های اجرائی نسبت به تصمیمات ستاد ملی کرونا و تدابیر وزارت بهداشت ترتیب اثر دهند و با افراد و دستگاه‌های خاطی برخورد کند.

رئیس جمهور با دستگاه‌های ناقض مصوبات ستاد کرونا و وزارت بهداشت برخورد کند

حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه درباره وضعیت ستاد ملی مبارزه با کرونا و به خطر افتان جان مردم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: اگر هشدارها جدی گرفته و اقدامات سختگیرانه‌تری در ایام تعطیلات نوروز اتخاذ می‌شد، مشکلات کمتری بوجود می‌آمد.

وی با تاکید نباید به راحتی اجازه تبدیل وضعیت آبی کشور به حالت بحرانی ئو رنگ قرمز داده می‌شد، گفت: ۸۵ درصد شهرهای کشورتا قبل از نوروزدر وضعیت آبی و زرد کرونا بودند، اما دو هفته بعد یک باره وضعیت دگرگون شد.

وی بیان داشت: مسئولیت هجوم بی‌رحمانه موج چهارم کرونا فقط متوجه مردم نیست، گناه غفلت و بی‌توجهی مسئولان ذی‌ربط، کمتر از عادی انگاری مردم نسبت به بیماری کرونا نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه با بیان اینکه چرا صیانت از جان مردم جدی گرفته نمی‌شود، افزود: دولت باید هم اقتصاد کشور و هم جان مردم را مراقبت کند، جان مردم و سلامتی آنان از همه مهم‌تر است. کاستی‌های مادی و اقتصادی قابل جبران است اما از بین رفتن جان مردم و به مخاطره افتادن سلامتی آنان به هیچ وجه قابل‌ جبران نیست.

وی تصریح کرد: وزیر محترم بهداشت و درمان بارها از بی‌توجهی برخی مسئولان کشور نسبت به عدم اجرای تصمیمات و تدابیر وزارت بهداشت و ستاد کرونا گله‌مند بودند، باید مشخص شود چرا تصمیمات دستگاه تخصصی حوزه بهداشت و درمان کشور جدی گرفته نمی‌شود، البته وزارت بهداشت خودش باید پاسخگو باشد و قاطعانه‌ برخورد کند و اجازه ندهد زحمات و تلاش‌ها بی‌ثمر بماند.

نوش آبادی با اشاره به اینکه حفظ جان‌ مردم از همه امور مهم‌تر است، تشریح کرد: منافع افراد و جریانات سیاسی، نباید موجب فدا شدن مردم و به خطر افتادن جان آنان شود، همه مسئولین در برابر جان مردم و سلامتی آنان مسئول هستند، مقام معظم رهبری فرمودند تصمیمات و تدابیر ستاد ملی کرونا لازم الاجرا است و باید همه به اجرای آن ملتزم باشند، چرا هشدارها جدی گرفته نشد؟ هزینه‌های مادی و معنوی و انسانی ناشی از ایجاد موج چهارم کرونا که ماه‌ها طول می‌کشد تا مهار شود، به عهده کیست؟

وی با بیان اینکه اگر اقدامات سختگیرانه اعمال شود، از موج گسترده مرگ و میرهای ناشی از موج چهارم کرونا، جلوگیری خواهد شد، ‌خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید دستور قاطع بدهند تا مدیران دستگاه‌های اجرائی نسبت به تصمیمات ستاد ملی کرونا و تدابیر وزارت بهداشت ترتیب اثر دهند و با افراد و دستگاه‌های خاطی برخورد کند.

انتهای پیام/۶۷۰۷۸/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول