اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توجیه بی‌بی‌سی بعد از موج انتقادات به پوشش خبر مرگ فیلیپ: مردم علاقه‌مندند

در میانه سیل شکایات از پوشش خبری بی‌وقفه بی‌بی‌سی از مرگ همسر ملکه انگلیس در داخل این کشور، رسانه ملکه مدعی شد این نوع پوشش کاملاً عادی و منطبق با علاقه عمومی است.

توجیه بی‌بی‌سی بعد از موج انتقادات به پوشش خبر مرگ فیلیپ: مردم علاقه‌مندند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز جمعه بی‌بی‌سی بعد از اعلام خبر مرگ «شاهزاده فیلیپ» در ۹۹ سالگی، همه برنامه‌های دیگر را قطع کرد و این خبر در کل روز به تنها موضوع خبری این رسانه تبدیل شد. در پی این اقدام، بسیاری از مردم انگلیس که از پوشش بی‌وقفه این خبر به ستوه درآمده بودند، شروع به شکایت کردند که در نهایت بی‌بی‌سی به جای توجه به اعتراض مخاطبان، صفحه‌ای را به این شکایات اختصاص داد.

به گزارش «آرتی»، سرویس جهانی بی‌بی‌سی سپس در مطلبی با عنوان «چرا بی‌بی‌سی با جزئیات زیاد به پوشش خبری مرگ شاهزاده فیلیپ می‌پردازد؟» که به شکلی معنادار آن را فقط در وبسایت‌های به زبان روسی، چینی و فارسی خود قرار داد، تلاش کرد مخاطبان را قانع کند که بازوی سلطنت انگلیس نیست و پول مالیاتی که برای برنامه‌های خود دریافت می‌کند، به خوبی برای چنین پوششی هزینه می‌شود.

این سرویس خبری در توجیهی اعلام کرد: علاقه عمومی به خانواده سلطنتی در بریتانیا سال‌ها به طور مداوم زیاد بوده است. چنین موقعیتی این پوشش را می‌طلبد.

پیشتر روزنامه «گاردین» گزارش داد شبکه بی‌بی‌سی روز جمعه به‌صورت بی‌وقفه ده‌ها برنامه درباره شاهزاده فیلیپ پخش کرد. نهایتاً شبکه بی‌بی‌سی، پس از مواجه با سیل انتقادات از سوی شهروندان انگلیسی، در بخش انتقادات و پیشنهادات خود صفحه‌ جدیدی با این موضوع باز کرد.

در بالای این صفحه نوشته شده بود: «در حال دریافت شکایاتی درباره پوشش بیش از حد مرگ شاهزاده فیلیپ دوک ادینبورگ هستیم». شهروندان انگلیسی علاوه بر هجوم به صفحه انتقادات و پیشنهادات بی‌بی‌سی، در رسانه‌های اجتماعی نیز به اعتراض پرداختند.

عصر جمعه، کاخ باکینگهام از مرگ فیلیپ، همسر ۹۹ ساله ملکه انگلیس خبر داد. طبق گزارش‌ها، او پیش از مرگش بیمار بود و مدتی را در بیمارستان سپری کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول