اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اهتمام ویژه رئیس مجلس برای تحقق شعار سال 1400

مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس از اهتمام ویژه مجلس شورای اسلامی برای کمک به امر تولید در کشور و احصاء برنامه ها و اقدامات عملیاتی برای پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در قوه مقننه خبر داد.

اهتمام ویژه رئیس مجلس برای تحقق شعار سال 1400

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکید رئیس مجلس، پیگیری تحقق شعار سال به صورت برنامه محور و اقدامات راهبردی ناظر به رفع مشکلات کشور و مردم به صورت عملیاتی است.

وی افزود: براین اساس مقرر شده، اهم برنامه ها و اقدامات مورد نظر کمیسیون های تخصصی، فراکسیون ها و ارکان مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه در خصوص شعار سال در دو بخش تقنینی و نظارت کلان احصا شده و به حوزه ریاست مجلس اعلام گردد تا در شورای هماهنگی کمیسیون ها با حضور رئیس محترم مجلس و روسای کمیسیون های تخصصی، جمع بندی لازم در این خصوص صورت پذیرفته و اولویت های برنامه ای و اقدامات کلان در سطح ملی و درون قوه مقننه تعیین و مصوب گردد.

مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لذا رویکرد جناب آقای دکتر قالیباف، برنامه ریزی منسجم برای احصاء اولویت ها در راستای انجام اقدامات عملیاتی در سطح راهبردی و متناسب با ماموریت های تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی جهت لبیک گفتن مجلس انقلابی به منویات و شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است. 

نگاهداری افزود: رویکرد برنامه محور مجلس یازدهم عبارت است از: خروجی های ملموس و تسهیل گر بخش تولید از طریق وضع قوانین در صورت نیاز، تنقیح قوانین و مقررات زدایی برای کمک به بهبود امر تولید در کشور و همچنین رفع موانع و مسائل اصلی در حوزه تولید و خدمات با ارجحیت و اولویت رویکرد نظارتی مجلس شورای اسلامی.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید داشت: مجلس و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از هرگونه شعارزدگی بدون عمل گرایی عینی و نلموس برای مردم پرهیز داشته و عزیزان نماینده در مجلس یازدهم، بر اساس ماموریت ذاتی مجلس و جایگاه قوه مقننه در حکمرانی کشور، در نظر دارند از طریق نظارت کلان و پیگیری مسایل و موضوعات اولویت دار از دستگاهها و نهادهای اجرایی، اقدامات راهبردی و کلان در عین حال روشن و عملیاتی را برای تحقق شعار سال در کشور در حوزه های تقنینی و نظارتی انجام دهند؛ لذا با جدیت بر وضع قوانین مورد نیاز جهت تقویت بخش تولید و بهبود وضعیت تولیدکنندگان محترم اعم از بخش صنایع و معادن، کشاورزی و حوزه های عمرانی و زیرساختی و سایر بخش های خدماتی و تولید در بخش هوی نرم افزاری و مغز افزاری به ویژه حوزه های اموزشی، فرهنگی و اجتماعی تاکید دارند.

وی عنوان کرد: امیدوارم با کمک و هماهنگی تمامی وزارتخانه ها، دستگاهها و نهادهای اجرایی کشور، شاهد مرتفع شدن مشکلات اصلی کشور و مردم در سالجاری باشیم و این تلاش ها در نهایت به بهبود وضعیت معیشتی مردم عزیز منتج گردد.

مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در خاتمه بیان کرد: بدیهی است پس از طی مراحل احصا، تعیین و تصویب اولویت های برنامه ای کمیسیون های تخصصی ذیل برنامه تحولی بلند مدت مجلس یازدهم، نتایج و خروجی های سنواتی، به ویژه در حوزه تحقق شعار سال به سمع و نظر ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی رسانده خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول