اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تست یخبندان جدیدترین هواپیمای مسافربری روسی

اخیرا تست جدیدترین هواپیمای پهن پیکر مسافربری روسی در شرایط یخبندان انجام شده است.

تست یخبندان جدیدترین هواپیمای مسافربری روسی

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، روسیه طی روزهای گذشته نخستین هواپیمای مسافربری خود که پس از فروپاشی شوروی از موتورهای روسی استفاده می‌کند را در شرایط یخبندان با موفقیت تست کرده است. 

شرکت سازنده این هواپیما به نام ایرکات، اعلام کرد:‌ این هواپیما با نام MC-21-300 توانسته تست شرایط یخبندان را در چندین پرواز در شمال روسیه با موفقیت به انجام برساند.

برای گذراندن این تست هواپیمای MC-21-300 ، تعداد 14 پرواز بین 3 تا 5 ساعته را روی دریای سفید روسیه در منطقه اورال در نزدیکی قطب شمال انجام داده است. از این جهت این منطقه برای آزمایش عملکرد این هواپیما در یخبندان انتخاب شده است که میزان رطوبت در آن بالا بوده و دمای بسیار کمی هم دارد و به همین دلیل در طول پرواز شاهد یخ بستن روی بدنه هواپیما هستیم. 

در طول تست یخبندان این هواپیمای  مسافربری جدید روسی ضخامت یخ روی بدنه آن حتی به 8 سانتیمتر هم رسیده اما این هواپیما توانسته عملکرد خوبی را در این زمینه به ثبت برساند. 

بر اساس استانداردهای اروپایی و روسی یک هواپیما باید بتواند با ضخامت یخ 7.6 سانتیمتر روی بدنه آن همچنان تعادل خود را حفظ  کند. حدود سه سال است که شرکت ایرکات هواپیمای MC-21-300 را ساخته و به پرواز درآورده است اما به خاطر تحریم‌های آمریکا مجبور شده تا به سمت استفاده هر چه بیشتر از قطعات داخلی برود. 

نوع بومی‌تر این هواپیما به نام MC-21-310 با دو موتور پیشران روسی سال گذشته نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام داد. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول