اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نظارت و بازرسی از اصناف و ادارات شیراز جدی‌تر شد

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز از آغاز طرح تشدید نظارت بر مشاغل چهارگانه و بازرسی از اصناف و ادارات شهرستان شیراز خبر داد.

نظارت و بازرسی از اصناف و ادارات شیراز جدی‌تر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالرسول حقیقی با تاکید بر اینکه آمار بستری و فوتی های ناشی از کرونا در این شهرستان رو به افزایش است و در صورت ادامه این روند با بحران جدی مواجه خواهیم بود، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و مصوبات ستاد ملی کرونا برای شهرهای با رنگ بندی قرمز ناگزیر به اعمال محدودیت های سخت‌گیرانه تر شده ایم.

معاون فرماندار شیراز یادآور شد: نظارت و بازرسی از فعالیت اصناف و ادارات در مناطق یازده گانه شیراز و سه منطقه صدرا، بخش مرکزی و بخش ارژن همزمان صورت می گیرد.

به گفته وی؛ نظارت و بازرسی از مشاغل گروه یک به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی به عهده اکیپ های سیار مراکز بهداشت شهرستان شیراز بوده و کنترل مشاغل گروه های دیگر به منظور تعطیلی کامل به گروه های بازرسی اتحادیه های اصناف واگذار و محول شده است.   

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز با اشاره به اینکه از ابتدای موج چهارم کرونا از هفدهم تا بیستم فروردین ماه بیش از ۳۴۸۸ مورد نظارت و بازرسی از اصناف و ادارات این شهرستان انجام گرفته است، اظهار کرد: امیدواریم با تشدید این اقدامات از امروز شاهد افزایش رعایت نکات بهداشتی و کاهش آمار ابتلا به این بیماری در سطح شهرستان شیراز باشیم. 

این مقام مسوول اعلام کرد: با توجه به الزامات قانونی در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در مدت مذکور بیش از ۱۸۱۶ مورد تذکرات کتبی و شفاهی برای واحد های صنفی و نهاد ها صادر شده است و ۵۹ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی پلمب و از فعالیت آنها تا پایان محدودیت ها جلوگیری شده است. 

جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز به دیگر اقدامات برنامه ریزی شده نیز اشاره کرد و افزود: بازرسی از منطقه گردشگری قلات به منظور رعایت مسائل بهداشتی در دستور کار تیم های نظارت و بازرسی و نیروی انتظامی قرار دارد؛ همچنین جلوگیری از فعالیت دستفروشان حاشیه معابر به طور جدی به وسیله شهرداری و پلیس راهور دنبال و با متخلفین برخورد می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز با بیان اینکه فعالیت تمامی اماکن ورزشی به ویژه باشگاه ها ممنوع است، اظهار کرد: جلوگیری از فعالیت بازارچه های هفتگی و خصوصا جمعه بازار منطقه ظفرآباد در دستور کار شهرداری و نیروی انتظامی است و تمامی بوستان ها تعطیل بوده و روشنایی شبانه این اماکن قطع شده است.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول