اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۳۶ المان جغرافیای وقایع دفاع مقدس استان مرکزی نصب شد

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی گفت: بیش از ۳۶ المان جغرافیای وقایع دفاع مقدس استان مرکزی به برکت کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در سطح استان نصب شده است.

۳۶ المان جغرافیای وقایع دفاع مقدس استان مرکزی نصب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید جواد محمدی مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی عصر امروز در بازدید میدانی از المان‌های شهدا در خیابان شهدای اراک اظهار کرد: یکی از اقداماتی که همواره باید به آن توجه داشته باشیم گرامیداشت یاد و خاطر شهدا از طریق کارهای فرهنگی و اجتماعی است که می‌تواند علاوه بر زنده نگه داشتن یاد شهدا سیره و سبک زندگی آنها را به خوبی به جامعه و نسل جوان انتقال دهد.

وی افزود: از جمله اقدامات فرهنگی که به برکت انقلاب اسلامی در کشور راه‌اندازی شده و تاکنون برکات
 بسیار فراوانی نیز به همراه داشته نصب تصاویر شهدا و ساخت المان‌های شهدا در معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها است که این مسئله همچنان باید با قوت ادامه دار باشد.

 مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی گفت: حسب دستور فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی مبنی بر رسیدگی به المان‌های نصب شده و رفع مشکلات آنها در برخی از خیابان‌های اراک جلسه میدانی با حضور مسئولین و مدیران شهری از جمله معاون فرهنگی سازمان زیبا منظر شهرداری اراک، رئیس بنیاد شهید اراک و جمعی از مدیران فرهنگی در خیابان شهدای اراک برگزار شد که برای رفع مشکلات تصمیمات عاجلی در نظر گرفته شد.

به گفته وی در این جلسه مقرر شد در طی یک فراخوان عمومی از هنرمندان و اهالی فن برای نصب و تهیه بهتر المان‌های شهدا با رعایت تمام موارد از جمله حفاظتی، ماندگاری، زیبایی و جذابیت دعوت شود و اقدامات لازم برای ساماندهی انجام شود.

وی افزود: ساماندهی به المان‌‌های خیابان شهدای شهر اراک به عنوان پایلوت در دست بررسی و پیگیری قرار گرفته و امیدواریم با انجام اقدامات خوب و در خور شهدای عزیز بتوانیم این اقدامات را در سراسر استان تعمیم دهیم.

 مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی  بیان کرد: بیش از ۳۶ المان جغرافیای وقایع دفاع مقدس استان مرکزی به برکت کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در سطح استان نصب شده که از اقدامات ماندگار شهری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی تصریح کرد: ۱۴ نقطه بمباران، ۴ نقطه آموزشی، ۱۰ محل اعزام، ۷ محل ترور توسط منافقین و ۱ محل ستاد پشتیبانی جبهه در محل‌های مختلف استان المان آنها نصب شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول