اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سنجش 45 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان از آمادگی و برنامه ریزی جهت سنجش 45 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان خبر داد.

سنجش 45 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بنابر اعلام اداره اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، حوریه حاجی زاده در جلسه شورای راهبری برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال 1400 که با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد، اظهار داشت: در برنامه سنجش سال 99 ، بیش از 99.28 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی قرار گرفتند که با توجه به شرایط شیوع کرونا رضایتبخش بود.

وی افزود: در سال تحصیلی 1401-1400 پیش بینی سنجش سلامت جسمانی 45 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان هرمزگان را داریم.

حاجی زاده با اشاره به هدف عملیاتی 5 سند تحول بنیادین گفت : تأمین و بسط عدالت آموزشی در برخورداری همه کودکان از فرصت های تعلیم و تربیت با کیفیت مناسب با برنامه ریزی و عملیاتی نمودن راهکارهای مناسب تحقق می یابد.

به گفته این مسئول، با سنجش کلینیکی، تخصصی و شناسایی نوآموزان دارای مشکلات یادگیری و دیرآموز قبل از ورود به دبستان، می توان بخش اعظمی از افت تحصیلی دانش آموزان را کاهش داد.

حاجی زاده گفت: تجهیز پایگاههای سنجش، آموزش و بکارگیری نیروهای متخصص، کارآمد و علاقمند با رشته های تحصیلی مرتبط در اجرای این برنامه بسیار اثربخش است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان اظهار داشت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی یکی از مقوله های مهم و اساسی نظام آموزشی است که باید با دقت لازم و بصورت تخصصی اجرا شود.

وی بر احصای چالش‌ها ، مشکلات و ارائه راهکارهای لازم به منضور تسهیل در اجرای برنامه سنجش تاکید کرد و بیان داشت: به گونه‌ای برنامه ریزی شود که در هر وضعیتی بتوان برنامه سنجش نوآموزان عزیز را به بهترین شکل ممکن اجرا کرد.

حاجی زاده با بیان اینکه زمان و چگونگی اجرای این برنامه با هماهنگی ستاد کرونای استان اعلام می شود، گفت: امید است با همراهی و همدلی کلیه ی دست اندرکاران آموزش و با استفاده از کلیه ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی در اجرای این برنامه موفق باشیم.

انتهای پیام/88070

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول