اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در امان نبودن رهگذران از تیراندازی‌ها در آمریکا

پایگاه خبری وابسته به کنگره آمریکا گزارش داد که در جریان تیراندازی اخیر در ایالت تگزاس فردی که در منزل خود نشسته بود و زنی که در خودروی خود بوده به دلیل تیراندازی در نزدیکی آنها، مجروح شدند.

در امان نبودن رهگذران از تیراندازی‌ها در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس ایالت تگزاس یکشنبه گفت که در جریان یک حادثه تیراندازی در بزرگراه «فورت ورث» دست کم یک نفر کشته و 5 نفر دیگر مجروح شدند.

در جریان این حادثه تیراندازی که شامگاه جمعه روی داده  یک جوان 19 ساله پس از اصابت گلوله و انتقال به بیمارستان در شهر تگزاس، فوت کرد.

این حادثه در پی تیراندازی میان دو خودرو در بزرگراه روی داده است و بر اساس گفته پلیس فورت ورث، دو نفر از مجروحان رهگذر بودند.

حدود ساعت 10 شب جمعه، فردی تماسی با مرکز پلیس می‌گیرد و می‌گوید صدای چند تیراندازی را از اطراف منزل خود در فورت ورث شنیده است. یکی از گلوله‌ها از پنچره منزل وی عبور کرده و به بازوی شوهر فرد تماس گیرنده اصابت کرده بود.

یک گلوله دیگر نیز به زنی که در داخل خودروی خود  در نزدیکی محل تیراندازی بوده اصابت می‌کند.

تمامی 5 مجروح این حادثه به بیمارستان منتقل شده و اعلام شده که جراحات آنها وخیم نیست.

پلیس هنوز نتوانسته کسی را در ارتباط با این حادثه دستگیر کند و گفته که معتقد است این تیراندازی به گروه‌های تبهکار مربوط است.

پلیس ایالت تگزاس می‌گوید که تحقیقات درباره این حادثه و تعداد افرادی که در آن دخیل هستند در حال انجام است.

طی دو ماه گذشته حوادث متعدد تیراندازی در شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا از جمله آتلانتا، اورنج سیتی،‌ کالیفرنیا و ویلمینگتون گزارش شده است.

«تیراندازی‌های کور» و خشونت مسلحانه در سال‌های گذشته به یکی از چالش‌های عمده مسئولان آمریکایی تبدیل شده است. 

تحلیل‌های آماری نشان می‌دهند با آنکه حدود ۵ درصد جمعیت دنیا در آمریکا زندگی می‌کنند نزدیک به ۳۱ درصد از کل حوادث تیراندازی‌های کور در این کشور اتفاق می‌افتد. 

آزادی حمل سلاح توسط شهروندان را اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این پدیده می‌دانند. از کل ۶۵۰ قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا، حدود نیمی از آنها (۴۸٪) در اختیار شهروندان آمریکایی است. 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول