اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

عروسی‌های چراغ خاموش عسلویه در شرایط قرمز

مسؤولین شهرستان از آبی بودن وضعیت عسلویه به خودشان می‌بالیدند اما طولی نکشید و آمدن نوروز عسلویه را قرمز کرد. همه تصمیمات ستاد کرونا در عسلویه برای عدم برگزاری جشن‌های عروسی آن موقع که بایستی اجرا می‌شد نشد و فقط روی کاغذ ماند و مردم بی‌توجه به این تصمیم کار خود را پیش می‌بردند.

عروسی‌های چراغ خاموش عسلویه در شرایط قرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان عسلویه، حسین انصاریان: عسلویه در وضعیت آبی بود و مردم با همه پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا خداحافظی کردند، در هین حال عروسی‌ها به نحوه احسن برگزار می‌شد. رسانه‌های شهرستان هم از در این بین از خطر اوج گیری مجدد کرونا نوشتند و گفتند اما گوش شنوایی نبود.

مسؤولین شهرستان از آبی بودن وضعیت عسلویه به خودشان می‌بالیدند اما طولی نکشید و آمدن نوروز عسلویه را قرمز کرد. همه تصمیمات ستاد کرونا در عسلویه برای عدم برگزاری جشن‌های عروسی آن موقع که بایستی اجرا می‌شد نشد و  فقط روی کاغذ ماند و مردم بی‌توجه به این تصمیم کار خود را پیش می‌بردند.

در این میان بازاریان و اتاق اصناف عسلویه در اعمال محدودیتها در گروه‌های مختلف شغلی سنگ تمام گذشتند و بازار عسلویه به مدت یک ماه اوائل سال گذشته تعطیل شد ولی هیچ وقت عروسی‌ها طی این مدت در هیچ کدام از شهرها و روستاها شهرستان عسلویه تعطیل نشد. 

این روزها که حال شهرمان خوب نیست و کرونا در حال جولان دادن است اما مراسم عروسی هم چراغ خاموش در حال برگزاری است. مراسماتی که می‌تواند با حضور جمعیت کم هم کرونا را دعوت کند.

کرونا محددویت‌هایی را در شهرستان‌ عسلویه اجرا کرده است اما در این شرایط برخی از مردم به دنبال برگزاری مراسم عروسی‌شان هستند و همه تلاششان بر این است که تاریخ‌های خاص را برای برگزاری مراسمشان از دست ندهند.

حال همه ما فراموش می‌کنیم که با جابه جایی ما از جایی به جای دیگر کرونا هم جابه‌جا می‌شود و هر کجا حضور داشته باشیم کرونا همان میهمان ناخوانده ما می‌شود. ممکن است با حضورمان در ‌روستا مردمی که مبتلا به کرونا نباشند را هم مبتلا کنیم و این در حالی است که شرایط کشور قرمز است و سخنگوی وزارت بهداشت از مردم درخواست کرده مراسم دست جمعی و دورهمی‌ها برگزار نکنند.

 با وجود روزهای سیاه کرونایی اما پای عروسی‌ها در این روزهای کرونایی باز شده و در این مراسم جشن و شادی که اغلب چراغ خاموش برگزار می‌شود خبری از رعایت پروتکل‌ها هم نیست. برخی هم  دلخوش هستند به اینکه اگر مراسم عروسی را در روستاها برگزار کنند از خطر دور می‌شوند اما غافل از اینکه کرونا شهر و روستا نمی‌شناسد فقط کافی است در این بین یک نفر ناقل باشد تا یک مراسم شادی را عزا تبدیل کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول