اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

زیرساخت‌های هنری در استان مرکزی فقیر است

استاندار استان مرکزی گفت: مرکزی در حوزه زیرساخت‌های هنری در سطح کشور یک استان فقیر است.

زیرساخت‌های هنری در استان مرکزی فقیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیدعلی آقازاده ظهر امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید حوزه هنری استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی اظهار کرد: شهید آوینی تمام عمر با برکت خود را به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب در قالب هنر صرف کرد و با خدمات ارزنده و خوبی که انجام داد امروز یاد و خاطره آنان جاودان است.

وی افزود: ظرفیت‌های هنری در استان مرکزی ازجمله نگارخانه‌ها، گالری‌ها، تالارها و... فقیر و ضعیف محسوب می‌شود و حتی معدود سالن‌های هنری هم که در استان است باید مرمت شوند چراکه عمر زیادی داشته‌اند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: این ساختمان که قبلاً در اختیار پزشکی قانونی بود بعد از یک سال و نیم تلاش پیگیری بالاخره به این نهاد انقلابی واگذار شد که با تلاش حوزه هنری و با کمترین هزینه کاربری این ساختمان به فضای هنری خوبی تبدیل شد که جا دارد از نهاد تشکر کرد. 

آقازاده بیان داشت: این ساختمان ظرفیت‌های ارزشمندی دارد که باید به محلی برای رفت و آمد هنرمندان استان تبدیل شود و گام‌های مؤثری در خصوص استعدادیابی هنری جوانان باشد.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: هنرمندان نیز باید تمام انرژی خود برای رشد فرهنگ دینی و اسلامی را به کار بگیرند تا در کنار فعالیت‌های فرهنگی فضای شادابی را برای جوانان فراهم آوریم تا استعدادهای آن‌ها نیز شکوفا شود.

آقازاده ادامه داد: با بهره‌برداری از ظرفیت جوانان در هنر می‌توان فعالیت‌های سالم هنری و فرهنگی را انجام داد و از هدررفت انرژی آنها در مسیرهای غلط جلوگیری کرد.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی نیز در این آیین گفت: از زمان راه‌اندازی حوزه هنری در استان مرکزی بیش از ۲۲ سال می‌گذرد اما این نهاد انقلابی تاکنون در مکان استیجاری بوده است.

رضا میرزائی بیان کرد: سال گذشته با پیگیری‌هایی که انجام شد مکان سابق پزشکی قانونی استان به این نهاد واگذار شد که جای تشکر و قدردانی دارد.

به گفته وی مرمت و بهسازی این ساختمان سه میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول