اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

4300 واحد در طرح اقدام ملی مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین ساخته خواهد شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اظهار کرد: ساخت تعداد 4 هزار و 300 واحد در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر100 هزار نفر جمعیت استان، برعهده بنیاد مسکن است و ثبت‌نام‌های مردمی 3 هزار و 145 واحد بوده است که 1 هزار 235 واحد در دست اجرا است و از این تعداد نیز تاکنون در 934 واحد مردم پای‌کار آمده و پول واریز کرده‌اند.

4300 واحد در طرح اقدام ملی مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین ساخته خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اصغر گونجی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در نشست خبری که صبح امروز به‌مناسبت سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: در بنیاد مسکن 4 معاونت اعم از معاونت عمران روستایی، معاونت بازسازی و مسکن روستایی، معاونت مسکن شهری و حوزهٔ پشتیبانی فعال هستند.

وی افزود: در حوزهٔ عمران روستایی در بحث طرح هادی در روستاها، 840 روستا در استان وجود دارد که 690 روستا بالای 20 خانوار هستند که به‌طور صددرصد این طرح در آن‌ها انجام شده است و در افقی 10 ساله جهت بازنگری این طرح‌ها، 470 روستا بازنگری شده که میانگین این مسئله در کشور 99 درصد است که در استان قزوین به‌طور صددرصد انجام شده است.

این مسؤول اظهار کرد: در حوزهٔ اجرای طرح هادی، این طرح در 470 روستا اجرا شده است که حدود 80 روستا به اتمام رسیده و مابقی به‌صورت نیمه‌کاره در حال اجراست یا منتظر تخصیص اعتبار هستیم؛ هم‌چنین میانگین اجرای طرح هادی در کشور 52 درصد است که این رقم در استان ما 63 درصد بوده است.

گونجی خاطرنشان کرد: اعتبارات طرح هادی در استان قزوین 140 میلیارد تومان در حوزهٔ اجرایی بوده است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال 1400 این طرح در 109 روستا با اعتبار ملی 16 میلیارد تومان و اعتبار استانی 5 میلیارد و 600 میلیون تومان و اعتبارات قیر ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در ادامه تصریح کرد: در حوزهٔ سندهای مسکونی روستایی نیز 58 هزار جلد سند روستایی در استان صادر شده است و در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز 7 هزار جلد سند صادر شده و در مجموع 65 هزار جلد سند روستایی در اداره ثبت استان به ثبت رسیده است که میانگین کشوری 60 درصد است و استان ما به‌جز روستاهای موقوفه، در 85 درصد روستاها سند واحدهای مسکونی را به ثبت رسانده است.

وی تأکید کرد: در حوزهٔ قیر رایگان نیز طی سال‌های اخیر در 235 روستا به میزان 1 میلیون و 500 هزار مترمربع آسفالت در سطح روستاها انجام شده است.

گونجی عنوان کرد: در مسکن روستایی، طبق آخرین آماری که در سال 95 انجام شده است، 94 هزار واحد روستایی داشته‌ایم که این آمار امروز به ۱۰۰ هزار واحد رسیده است که از این تعداد، 52 هزار و 500 واحد آن به‌سازی و مقاوم‌سازی شده‌اند؛ میانگین کشوری این امر نیز 46 درصد بوده که در استان ما 53 درصد انجام شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در بحث سیل و زلزله و سوانحی که در کشور رخ داده است، بنیاد مسکن قزوین در آذربایجان شرقی و در کرمانشاه ستاد معین بوده و بزرگترین ستاد معین در کرمانشاه، استان ما بوده است که 4 هزار واحد احداثی و 12 هزار واحد تعمیری را انجام داده و جزو استان‌های نخست در این زمینه بوده است.

این مسؤول اعلام کرد: در سیل 98 نیز در لرستان در شهرستان دلفان که یکی از 5 شهر محروم کشور است، 2 هزار و 300 واحد احداثی و 3 هزار و 500 واحد تعمیری بر عهدهٔ بنیاد مسکن استان قزوین بود که به اتمام رسیده و تحویل داده شده است.

وی ابراز کرد: طرح احداث مسکن محرومین نیز از شهریور ۹۹ آغاز شده و تفاهم‌نامه‌ای با استانداری و سازمان برنامه‌و‌بودجهٔ استان منعقد شده که 2 هزار واحد مسکونی برای محرومین استان احداث شود که این پروژه طی6 ماه گذشته بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که بنا است در نیمهٔ نخست سال 1400 احداث این 2 هزار واحد به اتمام برسد.

گونجی یادآور شد: در بحث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، استان قزوین 5 هزار و 500 واحد احداث کرده که جزو استان‌های نخست و بی‌حاشیه در این زمینه بوده است.

وی در ادامه در رابطه با طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن واگذار شده است که اکنون پیگیر انجام کارهای مربوط به این طرح هستیم، در مجموع 4 هزار و 300 واحد در این طرح سهمیهٔ بنیاد مسکن استان است و ثبت‌نام‌های مردمی 3 هزار و 145 واحد بوده است که 1 هزار 235 واحد در دست اجرا است و از این تعداد نیز تاکنون در 934 واحد مردم پای‌کار آمده و پول واریز کرده‌اند.

این مسؤول تصریح کرد: اقدامات مربوط به طرح اقدام ملی مسکن 2 ماه است که آغاز شده و در حوزهٔ شهرستان تاکستان اجرای فنداسیون 24 واحد انجام شده و در مرحلهٔ شروع اسکلت هستیم و در شهر اقبالیه نیز در مرحلهٔ اجرای فنداسیون برای 32 هستیم، 1 هزار و 300 واحد در مهرگان نیز مراحل آن انجام شده است و ماشین‌آلات در حال کار هستند.

وی در پایان بیان کرد: قیمت پایهٔ مسکن در طرح اقدام ملی برای متقاضیان 2 میلیون و 800 هزار تومان برای هر مترمربع برآورد شده که 100 میلیون تومان آن وام است و برای روستاها نیز 50 میلیون تومان وام 5 درصد در نظر گرفته شده و برای محرومین نیز علاوه بر این 50 میلیون تومان وام، 30 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض لحاظ شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول