اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پیش‌بینی خرید تضمینی ۹۵ هزار تن گندم در سمنان/ پای دلالان به خرید باز نشود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: خرید تضمینی ۹۵ هزار تن گندم در سال زراعی جاری در استان سمنان پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی خرید تضمینی ۹۵ هزار تن گندم در سمنان/ پای دلالان به خرید باز نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا شریفی‌نژاد صبح امروز در نشست ویدئوکنفرانسی بررسی وضعیت گندم استان سمنان در سالن کوثر استانداری سمنان اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در ارتباط با جابه‌جایی گندم در زمان برداشت این محصول راهبردی همکاری لازم را با کشاورزان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی ۹۵ هزار تن گندم در استان سمنان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اضافه کرد: خوشبختانه سال زراعی گذشته روند تولید و خرید گندم در استان سمنان خوب بود و امسال هم این روند ادامه یابد.

شریفی‌نژاد تصریح کرد: در سال زراعی جاری در خرید تضمینی گندم باید تلاش شود تا هم خرید به شکل مطلوب انجام و هم رضایت کشاورزان جلب شود.

وی ادامه داد: ذخیره کالای راهبردی گندم افزایش یابد و همکاری بانک کشاورزی استان برای تسهیل در دریافت مطالبات گندم‌کاران بهبود یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ۲۵ دستگاه کمباین به ناوگان کشاورزی استان اضافه شده و شرایط برای خرید تضمینی گندم فراهم است.

وی گفت: نیروی انتظامی، پلیس امنیت اقتصادی و فرمانداران در فرایند خرید تضمینی گندم حداکثر دقت را داشته باشند تا پای دلالان به خرید گندم از کشاورزان باز نشود.

شریفی‌نژاد افزود: مراکز خرید تضمینی گندم به‌صورت یکپارچه تعریف شده تا تمام کشاورزان در نقاط مختلف استان بتوانند به مراکز خرید تضمینی دسترسی داشته باشند.

طرح پایش مزارع گندم در دستور کار قرار گرفت

سیدحسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هم در این نشست گفت: اراضی کشاورزی استان سمنان، ۱۹۸ هزار هکتار بوده که از این میزان، ۸۰ تا ۹۰ هزار هکتار از آن زراعی و ۶۲ هزار هکتار باغی است.

او گفت: از سال ۹۶ تاکنون، طرح پایش مزارع گندم در دستور کار قرار گرفت و ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به کشت گندم اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده، ۲۵ دستگاه کمباین به ناوگان کشاورزی استان سمنان اضافه و مشکل کمبود ادوات کشاورزی برای برداشت گندم تا حدود زیادی برطرف شد.

میرعماد گفت: در سال گذشته، ۳۵۱ تراکتور به کشاورزان استان سمنان تحویل شد. فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی استان سمنان در ارتباط با خرید گندم توسط دلالان در مناطق روستایی و کشاورزی دقت داشته باشند و در صورت خرید گندم از سوی دلالان که نظم بازار اقتصادی کشور و استان سمنان را برهم می‌ریزند، قاطعانه برخورد شود.

فعالیت ۲۸ مرکز خرید تضمینی گندم در سمنان

محمدباقر منوچهری، مدیرعامل شرکت غله استان سمنان هم گفت: در سال زراعی گذشته، ۲۸ مرکز خرید تضمینی گندم در استان سمنان فعال بود که در مجموع، ۱۲ هزار و ۶۰۰ محموله گندم در این مراکز تخلیه شد.

او ادامه داد: شرکت غله استان سمنان در سال زراعی گذشته، ۷۷ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی خرید کرد که ارزش گندم‌های خریداری شده یک هزار و ۹۵۷ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت غله استان سمنان افزود: در سال زراعی جاری با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تلاش می‌شود میزان خرید گندم تضمینی از کشاورزان در استان سمنان تا ۹۰ هزار تن افزایش یابد.

انتهای پیام/۷۴۰۲۰/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول