اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

راه سخت فولاد در آسیا/ نبرد اندیشه‌های‌ نکونام با دلارهای عربی

تیم فوتبال فولاد خوزستان، کار خود رادر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از امشب آغاز خواهد کرد.

راه سخت فولاد در آسیا/ نبرد اندیشه‌های‌ نکونام با دلارهای عربی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، تیم فوتبال فولاد خوزستان پس از عبور از العین امارات در مرحله پلی‌آف، امشب در نخستین گام از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم قدرتمند، متمول و پرستاره السد قطر خواهد رفت که از سرمربیگری ژاوی، ستاره اسپانیایی سابق فوتبال دنیا بهره می‌برد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، فولاد خوزستان به جهت تراز تیم‌های حاضر در گروه D در گروه مرگ قرار گرفته و کار سختی را مقابل تیم‌های السد، الوحدات و النصر میزبان در پیش خواهد داشت.

محکی که خط دفاعی تیم فولاد در نخستین دیدار مقابل السد قطر خواهد خورد، شاید عیار واقعی شاگردان نکونام را در این دوره از رقابت‌ها مشخص کند، السد با دارا بودن ستاره‌هایی همچون پدرو میگل، جونگ وو یونگ، کازورلا و نام تائه هی و بغداد بونجاح، شاید در این تفکر به سر می‌برد که مقابل حریف ایرانی کار آسانی را در بازی فردا در پیش دارد، اما نمایش خیره کننده فولاد در دیدار مقابل العین نشان داد که این تیم، در شرایط روانی ایده‌آل و فارغ از هیجانات معمول گام به این آوردگاه گذاشته و ترسی از نام‌ها ندارد.

السد در فصل اخیر لیگ ستارگان قطر، آمار وحشتناک ۷۷ گل در ۲۲ بازی را از خود به جای گذاشته و ضمن اینکه حریف آسانی برای هیچ تیمی نخواهد بود، مدعی اصلی عنوان قهرمانی این رقابت‌ها نیز به شمار می‌رود.

ژاوی که در آخرین مواجهه با تیم‌های ایرانی، موفق به صعود به فینال این آوردگاه نشده است، حالا در اندیشه انتقام از یکی دیگر از نمایندگان کشورمان قرار دارد و به آسانی، دم به تله فولادی‌ها نخواهد داد.

اما فولاد، وجهه آسیایی خود را بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی نشان داده که در لیگ برتر، به رقبای خود معرفی کرده و نکونام امید دارد تا با دوندگی جوانان تیمش، همچنین فرصت‌طلبی مهاجمان خارجی خود، بتواند السد کهکشانی را در این دیدار متوقف کند.

در دیدار دیگر نماینده ایران در گروه D لیگ قهرمانان، الوحدات اردن انتظار شاگردان نکونام را می‌کشد و برای قد علم کردن در فوتبال قاره کهن و در غرب آسیا، نیاز مبرم به خودنمایی مقابل فولادمردان خوزستانی دارد.

الوحدات گرچه تیمی ناشناخته و گمنام نزد اهالی فوتبال در ایران و شاید در آسیا باشد، اما قطعاً برای حضور در این رقابت‌ها با تقویت قوای تیمی همراه بوده و به هیچ عنوان تیمی از پیش بازنده نیست، اما می‌تواند امتیاز مثبتی برای فولاد باشد در راه کسب رده‌های بالای این گروه که دو تیم مدعی و سرمایه‌دار را در خود جای داده است.

دیدار سوم تیم فوتبال فولاد، مقابل النصر عربستان است که در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، توسط پرسپولیس در از دور رقابت‌ها کنار رفت و تلاش های این تیم برای بازگشت رأی AFC راه به جایی نبرد، این تیم بهترین فرصت ممکن را برای گرفتن انتقام از تیم های ایرانی در خاک عربستان پیدا کرده و به سادگی این فرصت را از دست نخواهد داد.

شاگردان نکونام در این دیدار باید متوجه باشند که النصر گاهاً انتحاری و با چاشنی احساس گام به این رقابت‌ می‌گذارد و باید با خونسردی، قدرت کنترل توپ و میدان، پاس‌های مکرر و دوندگی بسیار، روی اعصاب بازیکنان میزبان تردد داشته و این تیم را در دو حیطه فنی و روانی گرفتار چالش کنند.

النصر در لیگ داخلی عربستان نیز اوضاع مناسبی ندارد، از ۲۵ بازی خود صاحب ۱۰ پیروزی، ۶ تساوی و ۹ شکست شده که آمار مناسبی برای یک تیم مدعی درسطح قاره کهن محسوب نمی‌شود، گرچه در لیگ این کشور، ستارگان میلیون دلاری تعیین کننده هستند.

حالا فولاد ایران که در محاسبات مالی این سه تیم عربی، رقمی را در سرمایه‌گذاری‌های فوتبالی صاحب نیست، باید با تفنگ بادی، به جنگ اسلحه‌های مدرن و گرانقیمت عربی برود و برای حراست از نام ایران، توان خود را به میدان آورده و نشان دهد که همدلی، اندیشه و اتحاد در فوتبال کارا تر از دلارهای بی‌زبان است، کاری که در دیدار مقابل العین، به راحتی به اثبات رسید و العین را با آن همه هزینه، مقابل شاگردان نکونام ناکام کرد.

تیم فوتبال فولاد خوزستان امشب ساعت ۲۲ و ۳۰ در ریاض عربستان و در نخستین گام از مرحله گروهی به مصاف السد قطر خواهد رفت، شنبه ۲۸ فروردین پذیرای الوحدات اردن است و روز ۳۱ فروردین، میهمان النصر عربستان خواهد بود، این تیم در روزهای سوم، ششم و نهم اردیبهشت‌ماه، دیدارهای برگشت خود را به ترتیب، مقابل النصر، السد و الوحدات برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول