اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

نمی دانم صدایم شنیده می شود یا نه/یزد دسترس پذیر، دور از دسترس ورزشکاران معلول

سر مربی تیم بسکتبال با ویلچر آقایان در استان یزد گفت: نمیدانم صدایم را کسی می‌شنود یانه! اما برای شهری که به عنوان دسترس پذیر منتخب شده، مایه تاسف است که برخی از هیات‌های ورزشی مربوط به معلولین تقریباً هیچ‌گونه فعالیتی در استان ندارند.

نمی دانم صدایم شنیده می شود یا نه/یزد دسترس پذیر، دور از دسترس ورزشکاران معلول

علیرضا افروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد با اشاره به سابقه مربیگری و داوری خود، اظهار کرد: در تمام سال‌های خدمتم در زمینه ورزش بسکتبال، شاهد مشکلات و دغدغه‌های زیاد معلولین و بی تفاوتی‌های برخی از دست‌اندرکاران نسبت به این قشر بوده‌ام.

وی با بیان این‌که معلولین در عرصه ورزش بسیار توانا هستند و با نقش آفرینی در رشته‌های مختلف این توانایی را به خوبی ثابت کردند، افزود: تمام موفقیت‌های معلولین حاصل تلاش آنها و با وجود تمام کمبودها و خلع‌های حمایتی بدست آمده است.

سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر آقایان در استان یزد با بیان این‌که متأسفانه هیچگونه نگاه حمایتی برای برخی از رشته‌ها نظیر تیراندازی با کمان، بسکتبال، والیبال و وزنه برداری وجود ندارد، گفت: نمیدانم صدایم را کسی می‌شنود یانه! اما برای شهری که به عنوان دسترس پذیر منتخب شده، مایه تاسف است که برخی از هیات‌های ورزشی مربوط به معلولین تقریباً هیچ‌گونه فعالیتی در استان ندارند.

وی ادامه داد: برخی از افراد گمان می‌کنند که برگزیده شدن معلولین در مسابقات ورزشی و نقش آفرینی آن‌ها حاصل از حمایت و رفاه مادی است، در صورتی که این بینش درست نیست.

افروز اضافه کرد: هیات بسکتبال با ویلچر یزد با وجود موفقیت‌هایی که داشته تقریبا پس از آخرین مسابقه خود در سال 95 و با کسب رتبه چهارم لیگ برتر کشور در همان مسابقه، به دلیل حمایت ها و مسابقاتی که انجام نشد دیگر فعالیتی ندارد و قریب به پنج سال است که به حال خود رها شده است.

وی ادامه داد: این مشکل تنها گریبان گیر بسکتبال نبوده و بیشتر هیات‌های ورزشی معلولین مشکلات این چنینی دارند و ورزشکاران نیز برای دیده شدن و حضور در مسابقات مجبورند به شهرها و استان‌های  و حتی به عنوان لژیونر به کشورهای دیگر بروند تا بتوانند حداقل در خارج از یزدیا ایران مسابقه دهند.

رقیه سلطانی گردافرامرزی، عضو سابق تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان نیز در این باره به خبرنگار فارس، گفت: تیم بسکتبال بانوان معلول هم چندین سال در مسابقات لیگ برتر به مقام های قابل توجهی دست یافته امام هیچ حمایتی برای تداوم آن انجام نشده است.

وی افزود: هیات معلولین و جانبازان، اداره کل ورزش و جوانان یزد و همچنین ارگان‌هایی مانند شهرداری و بهزیستی آن گونه که باید به یاری این دسته از معلولین که از قابلیت‌های زیادی برای موفقیت برخوردارند توجه نمی‌کنند.

مربی تیم بستکبال با ویلچر بانوان ادامه داد: متاسفانه در خصوص حمل و نقل معلولین به سمت سالن‌های ورزشی دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم و معلولین به بودجه خاصی مختص به حمل و نقل و یا ماشین اختصاصی نیازمندند و این موضوع هرگز مد نظر گرفته نشده است.

این ملی پوش یزدی تصریح کرد: دو ماشین اختصاصی برای معلولین در استان‌ها وجود دارد که فقط مورد استفاده ورزشکاران قطع نخاعی قرار می گیرد و معلولین دیگر از این موضوع بهره مند نیستند.

سلطانی گردافرامرزی ادامه داد: در برخی مواقع نیز وسیله نقلیه‌ای برای رفتن به سمت سالنهای مسابقه در اختیار معلولین می گذارند، اما در برابر ارائه این امکان که در اختیار معلولین بسکتبالیست می گذارند هزینه می طلبند.

وی با گلایه از این‌که متاسفانه مستندهای زیادی تولید شده است که حتی اجازه پخش آن در شبکه تابان یزد هم داده نشده است، افزود: نگاه حمایتی باید در خصوص ورزشکاران معلول ویژه باشد.

سلطانی در پایان گفت: ما قهرمانان زیادی داریم که حتی در ترکیه درحال فعالیت هستند و ۵ الی ۶ شهر در ایران از بازیکنان یزدی استفاده می کنند اما این شرایط در خود استان فراهم نیست.

انتهای پیام/ز/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول