اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای ۶۳ هزار و ۴۸۸ زنجانی به کووید ۱۹/ قزلباش: مردم مراجعه مستقیم به بیمارستان نداشته باشند

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۶۳ هزار و ۴۸۸ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای یک هزار و ۴۳ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای ۶۳ هزار و ۴۸۸ زنجانی به کووید ۱۹/ قزلباش: مردم مراجعه مستقیم به بیمارستان نداشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۷ هزار و ۵۶۰ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۶ هزار ۱۲۲ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۵۵ هزار و ۹۲۸ مورد بوده است که ۹۹۵ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۶۳ هزار و ۴۸۸ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۷۷۰ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۴۸ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۲ هزار و ۳۰۱ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۲۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر از این مجموع جزو آمار روزانه بوده است.

تشدید چرخه بستری و درمان‌های سرپایی از راه‌های کاهش روند بیماری کرونا   

 پرویز قزلباش با اشاره به اینکه در استان سعی در کند کردن روند بیماری شد و در این خصوص، شاخص در کشور هستیم اظهار داشت: باید راه‌هایی که بیشترین ابتلا را دارد پیگیری شود و در بستری بیماران دقت لازم صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با تقدیر از اصحاب رسانه استان به دلیل همراهی با حوزه سلامت، گفت: مردم مراجعه مستقیم به بیمارستان نداشته باشند.

قزلباش افزود: افراد مشکوک به صورت مستقیم به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند، چراکه این مراکز کمک فراوانی به بیماریابی می‌کند و در این مراکز پزشک متخصص و نیروهای ماهر حضور دارند و در صورت نیاز به بستری، بیماران را به بیمارستان ارجاع می‌دهند.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان درخصوص انتقال ویروس کرونا، از طریق هوا گفت: همچنان اصلی‌ترین راه انتقال بیماری از طریق قطرات تنفسی، سرفه و عطسه است و در موارد و محل‌های خاصی از جمله بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مطب‌ها این امکان وجود دارد، ولی از طریق سطوح هم، همچنان وجود دارد ولی احتمال کم است، مخصوصا وقتی دست‌ها را به سطوح، و به چشم می‌زنیم، از طریق مخاط چشم انتقال انجام می‌گیرد.

رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با تاکید براینکه مشکل اصلی در حال حاضر کنترل بیماری است، تصریح کرد: باید کاری کنیم که میزان مرگ و میر در سالمندان و افراد مسن، به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه قانون است که، وقتی بستری‌ها به شدت افزایش می‌یابد، میزان مرگ و میر هم افزایش خواهد داشت، ادامه داد: در این خصوص، فعلا دنبال راهکاری هستیم تا با کمک مردم و رسانه‌ها، بیماری را مدیریت کنیم، چراکه مدیریت و مقابله با بیماری نیازمند کار تیمی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان ابراز داشت: نکاتی که درحال حاضر مهم است، اجرای محدودیت‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

قزلباش ادامه داد: بستری‌ها در تمام دنیا و کشورها، اصلی‌ترین و مهم‌ترین بحث است و در پیک جدید، با ظرفیت محدود تخت‌های بیمارستانی مواجه هستیم و همینطور در اثر افزایش بیمارانی که نیازمند بستری هستند، بیمارستان‌ها به سرعت پر می‌شود، لذا، پیش‌گیری مهمترین ابزار است و باید تلاش کنیم تا با تست‌ها و کیس‌های مختلف و یافتن افرادی که در ارتباط با این افراد بودند، با آزمایش مجدد و جداسازی، سعی بر کندکردن روند بیماری داشته باشیم.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه در استان سعی در کند کردن روند بیماری شد و در این خصوص، شاخص در کشور هستیم خاطرنشان کرد: باید راه‌هایی که بیشترین ابتلا را دارد پیگیری شود و در بستری بیماران دقت لازم صورت گیرد و لذا، افرادی که بدحال نیستند، بستری نشوند و درمان‌های سرپایی هم گسترش یابد.

رییس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با تاکید براینکه چرخه بستری در بیمارستان‌ها را تشدید کردیم، اظهار داشت: دانشگاه تمام توان خود را در مدیریت بیماری کرونا به کار گرفته است، ولی ماهیت اصلی این بیماری، به نوع ویروس جهش یافته انگلیسی مربوط است که با ویروس قبلی، تفاوت زیادی دارد .

وی تصریح کرد: درحال حاضر دارو به حد کافی در دسترس است و مردم می‌توانند در نقاهتگاه‌ها و منازل خود به بهترین نحو درمان شوند و این روند باعث می‌شود بیمارانی که لازم است، در بیمارستان بستری شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با بیان اینکه کیت تشخیص بیماری کرونا، در استان به اندازه وجود دارد و عمدتا داخلی است و توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود، ادامه داد: بخشی از این کیت‌ها توسط هیأت امنای ارزی تامین می‌شود و بخشی را خودمان تهیه می‌کنیم.

به گفته دکتر قزلباش نظارت‌های جدی در بحث توزیع واکسن از طریق دانشگاه و معاونت بهداشتی، انجام می‌گیرد و در معاونت غذا و دارو دانشگاه هم، طبق کد اختصاصی هر واکسن، اطلاعات فرد دریافت‌کننده در سامانه تیتک (http://ttac.ir/) بارگزاری می‌شود، لذا، امکان خروج واکسن کرونا از کانال‌های دولتی وجود ندارد.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه فعلا داروی قطعی برای درمان کرونا نداریم، یادآور شد: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مورد تاکید است .

رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با اشاره به اینکه ۲۴درصد از مردم استان مواجهه مستقیم با بیماری داشتند، تصریح کرد: تحلیل از بیماری با روند موجود، این است که حداقل یکسال دیگر باید با کرونا زندگی کنیم، مگر تزریق واکسن به اندازه کافی انجام شود.

به گفته دکتر قزلباش موج‌های بعدی بیماری، بسته به شدت عمل، شیوع و واگیری بیماری دارد ولی با شیوع نوع برزیلی و آفریقایی ویروس، با مشکلات جدید مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول