اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  بازی

«باغ رمضان» در اراضی عباس آباد/میزبانی دانشگاه تهران از پنجمین دوره جایزه بازی‌های جدی

رویداد جامع جایزه بازی‌های جدی 1400 (SeGaP2021) پاییز امسال و در پنجمین دوره به میزبانی دانشکده برق و مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

«باغ رمضان» در اراضی عباس آباد/میزبانی دانشگاه تهران از پنجمین دوره جایزه بازی‌های جدی

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس،‌ پخش مناجات با صدای محمد معتمدی و علیرضا افتخاری، پخش مناجات تصویری با حضور هنرمندان و بازیگران، استهلال ماه رمضان، بازپخش برخی از برنامه باغ رمضان سال گذشته با حضور شخصیت های برجسته سیاسی، فرهنگی، هنری و ورزشی، کنسرت آنلاین، تور علمی گنبد مینا، رصد بارش شهابی، رصد و مستند بارش شهابی، قصه های تهران، اجرای تورهای گردشگری، جایزه بزرگ شمشیر بازی، همای رحمت و آیینه ویژه برنامه های منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برای اجرا در ماه مبارک رمضان است.

باغ رمضان به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی از چهارشنبه 25 فروردین تا 22 اردیبهشت ماه به صورت مجازی از تلویزیون تعاملی تیوا و پیج اینستاگرامی @baghramezan برگزار می شود.

پنجمین دوره جایزه بازی‌های جدی به میزبانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود

رویداد جامع جایزه بازی‌های جدی 1400 (SeGaP2021) پاییز امسال و در پنجمین دوره به میزبانی دانشکده برق و مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

جایزه بازی‌های جدی 1400 طبق روال چهار دوره گذشته در سه بخش اصلی جشنواره، هکاتون و سمپوزیوم برگزار می‌شود و همچنان علاوه بر بازی‌های دیجیتال، حامی سایر سرگرمی­ های جدی همچون بازی‌های رومیزی یا شبیه­ سازها نیز خواهد بود.

یکی از نکات مهم این رویداد در سال 1400، تغییر زمان برگزاری آن است. با توجه به پایان سال میلادی و تداخل آن با تاریخ برگزاری رویداد در دی‌ماه و همچنین مشکل در برقراری ارتباط و مشارکت سخنران‌های خارجی، دبیرخانه جایزه بازی‌های جدی تصمیم دارد برخلاف دو دوره گذشته و با تداوم سنت برگزاری DGRC، سیگپ 2021 را در هفته اول آذر برگزار کند.

پنجمین دوره جایزه بازی‌های جدی در بخش جشنواره بازی جدی سال 1400 نیز میزبان آثار تولید شده در این زمینه است. صاحبان اثر می‌توانند بازی خود را (نسخه جدید یک بازی یا نسخه به‌روزرسانی شده بازی در دوره‌های قبل جشنواره)  برای دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

بخش هکاتون بازی‌های جدی 1400 نیز همچون سال گذشته شاهد رقابت سه‌روزه در سه شهر تهران، تبریز و اصفهان خواهد بود و موضوع هکاتون و نهاد حامی آن متعاقبا اعلام می‌شود.

بخش سمپوزیوم بین‌المللی بازی‌های جدی 1400 امسال نیز پذیرای مقالات تخصصی انگلیسی است و مقالات پذیرفته شده بعد از دریافت مجوز همچون دوره‌های گذشته، برای نمایه‌سازی به پایگاه استنادی IEEE Xplore  ارسال خواهند شد. همچنین با توجه به اهمیت موضوع روش تحقیق و تجاری‌سازی بازی‌های جدی، این موضوع از اولویت‌های دبیرخانه برای دریافت مقالات بوده و جایزه ویژه‌ای برای این موضوع در نظر خواهد گرفت.

لازم به تاکید است که در صورت تداوم شرایط کرونا در کشور همچون سال گذشته برگزاری این رویداد به‌صورت آنلاین قابل تصور خواهد بود.

بر این اساس دبیرخانه جایزه بازی‌های جدی از تمامی بازی‌سازان و بازی‌پژوهان علاقه‌مند به تولید و مطالعه در حوزه سرگرمی­های جدی دعوت به عمل می‌آورد تا با آماده‌سازی آثار خود برای ارسال به رویداد، به این جمع بزرگ بپیوندند و به‌عنوان عضوی از این شبکه همکاری در تولید مقالات، بازی‌ها و به­اشتراک­گذاری تجربیات مشارکت کنند.

تاریخ‌های دقیق ارسال آثار، ثبت‎نام، برگزاری و لینک‌های ثبت‌نام در هر یک از سه بخش رویداد نیز در آینده اعلام خواهد شد.

دبیر چهارمین رویداد ملی «ایده‌آزاد» اسباب‌بازی مشخص شد

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون در حکم آیدین مهدی‌زاده به دانش، تعهد و تجربه‌های ارزشمند او در حوزه طراحی، پژوهش و تولید اسباب‌بازی اشاره و وی را به عنوان دبیر این رویداد معرفی کرده است.
محسن حموله در این حکم اظهار امیدواری کرده است تا با هم‌فکری و تعامل با اساتید و دست‌اندرکاران این صنعت، نسل جدیدی از افراد علاقه‌مند به طراحی، شناسایی و به جامعه تولیدکنندگان اسباب‌بازی معرفی شوند.
وی همچنین از مهدی‌زاده خواسته است تا برای ترویج و توسعه فرهنگ خلاقیت و فناوری مبتنی بر نوآوری در صنعت اسباب‌بازی ایرانی و اعتباربخشی به فعالیت‌های محققان این صنعت بیش از پیش کوشا باشد.
بر اساس این خبر، طراحان و ایده‌پردازان عرصه‌ی اسباب‌بازی تا اول اردیبهشت 1400 فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این رویداد به نشانی ideaazad.ir با مطالعه شرایط عمومی شرکت، اقدام به ثبت‌نام و بارگذاری ایده‌ی اولیه خود کنند.
رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی با هدف شناسایی قابلیت‌ها و استعدادهای طراحان جوان و همچنین هدایت و حمایت از هنرمندان علاقه‌مند به طراحی اسباب‌بازی و فراهم آوردن عرصه‌ای برای نمایاندن خلاقیت‌ها و قابلیت‌های هنرمندان نواندیش و ایجاد انگیزه برای طراحان و ایده‌پردازان حوزه اسباب‌بازی ایرانی از سوی اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال «تولید، پشتیبانی‌ و مانع‌زدایی‌» برنامه‌ریزی شده است.
این رویداد ملی زمینه‌ همکاری و هم‌افزایی پژوهش‌گران، طراحان، تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران، دست‌اندرکاران و توزیع‌کنندگان اسباب‌بازی را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول