اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تاکید فرماندار گچساران برلزوم آمادگی دستگاه‌های دولتی در مهار آتش‌سوزی‌

فرماندار گچساران گفت: در مسائل آتش سوزی کوتاه نخواهم آمد چرا که مدیریت بحران مهم و مصوباتی در این زمینه وجود دارد که باید عملیاتی و اجرایی شود.

تاکید فرماندار گچساران برلزوم آمادگی دستگاه‌های دولتی  در مهار آتش‌سوزی‌

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ظهر امروز نشست ستاد مدیریت بحران به ریاست فرماندار و با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، شهردار و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علیرضا اتابک  با تبریک حلول مبارک ماه رمضان و تاکید بر آمادگی دستگاه‌های دولتی  برای مهار آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی  اظهار کرد: تشکل‌های دیگری را برای مهار آتش در صورت وقوع آتش سوزی در شهرستان، استان و حتی  در سطح ملی این آمادگی  باید وجود داشته باشد که به محض وقوع حادثه  تیم‌های  آموزش دیده به منطقه اعزام شوند.

وی ادامه داد: برگزاری مانورها و ارائه آموزش های لازم در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

فرماندار گچساران گفت: یک مانور برای حضور مدیران در فرمانداری برگزار شد که به مدت 10دقیقه در فرمانداری حضور پیدا کنند که متاسفانه این آمادگی در مدیران وجود نداشت.

 اتابک اذعان کرد:مدیران با ید گروه های همیار تشکیل دهند و در کمترین زمان خود و گروه را به منطقه  حادثه دیده برسانند.

 وی ادامه داد: کسانی که برای اطفا حریق به مناطق اعزام می‌شوند باید تمام تجهیزات اعم از آب و خوراک  برای آنها مهیا شود و نیروهای آموزش دیده به منطقه اعزام شوند.

فرماندار گچساران ابراز کرد: متاسفانه یکی از ضعف‌هایی که وجود دارد افراد غیر آموزش دیده به منطقه اعزام می‌شوند که این افراد  در آتش سوزی دچار حادثه می‌شوند.

اتابک ادامه داد: متاسفانه این افراد در ابتدایی ترین آتش سوزی دست و پا آنها با آتش می سوزد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های متولی باید تمامی امکانات اعم از خوراک ، آب و دستگاه های دمنده  برای مهار آتش سوزی را در منطقه را مهیا کند، گفت: متاسفانه ضعف هایی وجود دارد که باید رفع شود.

 اتابک بیان کرد:تیم‌هایی که در منطقه آتش سوزی اعزام می شوند باید سازمان دهی و ارتباط با آنها ضروری است.

فرماندار گچساران اذعان کرد: بعد از مهار آتش سوزی با دقت کامل  منطقه پایش و میزان خسارت وارد شده  به منطقه از سوی کارشناسان  برآورد شود.

وی با بیان اینکه  در بحران شناسایی اولیه مهم است ، بیان کرد: در آتش‌سوزی سال گذشته که در گچساران رخ داد چرا بعد از هشت ساعت کسی سراغ این آتش را نگرفت.

 اتابک اذعان کرد: در مسائل آتش سوزی کوتاه نخواهم آمد چرا که مدیریت بحران مهم است و مصوباتی در این زمینه وجود دارد که باید عملیاتی و اجرایی شود.

 فرماندار گچساران تصریح کرد: هم اکنون تمام عرصه شهرستان متقاضی دارند و کوچکترین آتش سوزی باید در اسرع زمان مهار شود.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های اطفا حریق در عرصه‌ها و مراتع  مشخصو تمامی امکانات و تجهیزات برای مهار آتش سوزی از همین اکنون آماده شود.

 اتابک  ابراز کرد: متاسفانه یک موضوعی که وجود دارد چرا فروشی است که باید این عوامل شناسایی شود و از فروش چرا در منطقه جلوگیری شود.

 فرماندار گچساران خواستار همکاری دهیاران نسبت به عوامل شناسایی آتش سوزی  در مناطق روستایی شد و خاطرنشان کرد: افرادی که در مهار آتش سوزی همکاری دارند شناسایی و نسبت به بیمه بی نام  آنها اقدام شود.

 اتابک افزود: دستگاه‌ها ی نماینده  اداره خود را به عنوان رابط بحران به فرمانداری معرفی کنند.

فرماندار گچساران در ادامه به نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اشاره کرد و افزود:  رسانه ها نقش بسیار مهمی در اطلاع ر سانی به مردم و جامعه دارند.

 اتابک ادامه داد: با توجه به برگزاری 3 انتخابات مهم در خردادماه مناطق و عرصه های طبیعی شهرستان به طور مستمر رصد و پایش شود.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول