اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نیمی از فوتی‌های مشکوک به کرونا در اصفهان تست منفی داشتند/ تاب‌آوری بیمارستان‌های استان ۳۰۰۰ تخت است

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان گفت: ۳۳۶ نفر طی ۲ هفته اخیر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فوت کرده‌اند که حدود ۵۰ درصد مبتلای قطعی و حدود ۵۰ درصد دارای علائم بالینی ابتلا به کوید ۱۹ بودند و به طور میانگین روزانه شاهد ۱۵ تا ۲۵ مرگ مبتلای قطعی و احتمالی به کوید ۱۹ در استان هستیم‌.

نیمی از  فوتی‌های مشکوک به کرونا در اصفهان تست منفی داشتند/ تاب‌آوری بیمارستان‌های استان ۳۰۰۰ تخت است

به گزارش خبرنگار فارس از اصفهان، بهروز کلیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ۱۵ ماه درگیری با بیماری کرونا بیش از ۸۶ هزار مبتلای به کوید۱۹ در بیمارستان‌های استان به جز کاشان و شهرستان‌های تابعه، بستری شدند که که از این تعداد ۹ هزار و ۴۰۰ نفر فوت کردند و از مجموع فوت شدگان چهار هزار و ۵۰۰ نفر مبتلای قطعی و مابقی دارای علائم بالینی بودند.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان با اشاره به آمار ابتلای به کرونا در ۲ هفته اخیر، ادامه داد: در این مدت بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان به جز حوزه مسوولیتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بستری شدند که نسبت ۲ برابری را در مقایسه با اسفندماه نشان می‌دهد.

وی افزود: آمار بستری‌های استان در شبانه‌روز کمتر از ۱۰۰ نفر بود که ۵ روز گذشته به روزی ۴۰۰ نفر و در برخی روزها ۴۵۰ نفر بستری رسیده است و همچنین در کنار آن با افزایش حجم مراجعات بیماران سرپایی مواجه هستیم به‌گونه‌ای که مراجعه روزانه ۳۰۰ بیمار سرپایی امروز به سه هزار بیمار رسیده است و مراکز درمانی فشار غیرعادی را تحمل می‌کنند.

کلیدری اظهار کرد: ۳۳۶ نفر طی ۲ هفته اخیر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فوت کرده‌اند که حدود ۵۰ درصد مبتلای قطعی و حدود ۵۰ درصد دارای علائم بالینی ابتلا به کوید ۱۹ بودند و به طور میانگین روزانه شاهد ۱۵ تا ۲۵ مرگ مبتلای قطعی و احتمالی به کوید ۱۹ در استان هستیم‌.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان با اشاره به فعالیت ۵۰ کلینیک شبانه‌روزی در استان به جز کاشان و شهرستان‌های تابعه، اضافه کرد: افزون بر این ۲۸ درمانگاه تامین اجتماعی در ۲ نوبت صبح و عصر و برخی شبانه‌روزی در این خصوص فعال شده‌اند.

وی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در خصوص کاهش بیماران بیمارستان‌ها به منظور تعدیل فضا، افزود: بر مبنای دستورالعمل ۱۵ استانی استان با هماهنگی شورای تامین استان تمام طرفیت‌های درمانی اعم از خصوصی، خیریه‌ای، دولتی غیردانشگاهی بر اساس سهمیه ابلاغی موظف به پذیرش بیماران کوید هستند.

کلیدری گفت: همچنین تمامی بیمارستان‌ها خدمات خود را به جز خدمات اورژانسی و خدمات حیاتی را ملغی کردند و افزون بر این طی ساختاری ۷ مرکز کلینیک حال تنفسی در بیمارستان‌های الزهرا  (س)، عرضی، خورشید، عیسی ابن‌مریم (س)، میلاد، عسکریه و شریعتی راه‌اندازی شد تا در در راستای کاستن از تخت‌های بستری و ایجاد آمادگی برای بیماران جدید اقدامات لازم انجام دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان با اشاره به ظرفیت هفت هزار و ۸۰۰ تختی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: البته بستری بیماران کوید ۱۹ موجب حذف ۳۰درصد از این ظرفیت به منظور رعایت ملاحظاتی چون فاصله گذاری می‌شود.

وی با اشاره به یک هزار ماموریت اورژانسی در حوزه تصادفات جاده‌ای در ۸ روز گذشته، گفت: در این مدت ۸۱۱ بیمار تصادفی نیز بستری شدند که این مساله نیز یکی دیگر از مشکلات بخش درمان در شرایط کرونایی است.

کلیدری با تشریح فعالیت بیمارستان‌های شهر اصفهان، ادامه داد: بیمارستان الزهرا (س) درگیر کرونا است و بیماران آن به جز ۱۵ نفر، ترخیص یا به سایر بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و در حال تکمیل ظرفیت تا ۷۵۰ تخت بستری است ولی اگر سیر صعودی مثل قبل ادامه داشته باشد سایر طرفیت‌ها نیز به سرعت پر می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان با اشاره به اختصاص تمام یا بخش‌هایی از بیمارستان‌های غرضی و عیسی ابن‌مریم (س) به درمان کوید ۱۹، افزود: ظرفیت بیمارستان کاشانی اصفهان برای درمان بیماران تصادفی، ظرفیت بیمارستان امین برای بیماران اورژانسی غیرکوید ۱۹، ظرفیت بیمارستان‌های تک‌تخصصی مثل شهید چمران برای بیماران قلبی، اورژانس قلب و بیماران قلبی دارای کوید ۱۹ اختصاص یافته است و در حال آماده سازی ظرفیت ۱۰۰ تختی با امکانات پرتابل در بیمارستان فارابی اصفهان هستیم‌.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های سایر سهرستان‌های اصفهان، اظهار کرد: در شهرستان‌های خمینی‌شهر از ۲ بیمارستان اشرفی اصفهانی کاملا به مساله کوید ۱۹ اختصاص یافته و بیمارستان منظریه نیز به عنوان کمکی در حال فعالیت است. در نجف آباد بیمارستان شهید منتظری کاملا به مساله کوید ۱۹ و بیمارستان فاطمه الزهرا (س) برای بیماران غیرکرونایی و اورژانسی اختصاص یافته است و در سایر شهرستان‌ها تمامی ظرفیت یا ۲ سوم طرفیت‌های بیمارستانی به کرونا اختصاص یافته است‌.

وی خاطر نشان کرد: تاب‌آوری بیماریتان‌های استان تا ۳هزار تخت است و عبور از این مرحله موجب ایجاد مشکل خدمات به سایر بیماران می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول