اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بیش از 95 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در کردستان پرداخت شد

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان گفت: 95 هزار و 500 میلیارد ریال در سال 99 تسهیلات بانکی پرداخت شد که رکوردی برای استان کردستان به شمار می‌رود.

بیش از 95 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در کردستان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی اشرف یوسفی پیش از ظهر امروز در نشست شورای  گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بانکها بعنوان شتابدهنده اقتصاد کشور در حفظ و افزایش تولید و اشتغالزایی اقدامات قابل قبولی ارائه داد‌ه‌اند و بدون سیستم بانکی کشور تامین مالی برای بنگاههای اقتصادی غیرممکن است.

وی با اشاره به اینکه بالای 90 درصد از تامین مالی‌ها توسط بانک‌ها انجام می‌گیرد، افزود: بانکها با تمام توان برای تحقق شعار سال امسال نیز فعالیت خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در سال 99 حدود 95 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که نسبت به سنوات گذشته در کردستان اقدام بی نظیری بود و رکوردی برای پرداخت تسهیلات در استان به شمار می‌رود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان اعلام کرد: پرداخت تسهیلات یاد شده توسط 15 بانک استان انجام شده و اگر آمار مابقی بانک‌ها را اخذ کنیم عدد بیشتری را خواهیم داشت.

یوسفی تصریح کرد: در سال 99 بدلیل تحریم‌های ظالمانه، عدم دسترسی بانک‌ها به شعبات خارج از کشور و عدم امکان مبادلات پول با خارج کشور بدترین شرایط برای ارائه خدمات را داشتیم.

وی اضافه کرد: بسته‌های سیاست‌های بانک‌ها باید براساس شعار سال تدوین و ابلاغ شود که در حال انجام است و در اواسط اردیبهشت ابلاغ خواهد شد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان از پرداخت تسهیلات در سالجاری به واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال در استان خبر داد و گفت: این اقدام به منظور افزایش تولید انجام می‌شود.

یوسفی اظهار کرد: سعی می شود برای هر بانک در استان کمیته‌ای برای مانع زدایی‌ها تشکیل شود.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول