اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

فرماندار بویراحمد: به قانون‌شکنان رحم نمی‌کنیم/ معاون استاندار: تاوان بی‌توجهی به پروتکل‌ها را پس می‌دهیم

در نشست ستاد کرونا شهرستان بویراحمد نسبت به برخورد با قانون‌شکنان کرونایی تاکید شد.

فرماندار بویراحمد: به قانون‌شکنان رحم نمی‌کنیم/ معاون استاندار: تاوان بی‌توجهی به پروتکل‌ها را پس می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بویراحمد به ریاست مجید احمدی فرماندار این شهرستان برگزار و بر پرهیز از برگزاری مراسم‌های تشییع جنازه به صورت تجمعی تاکید شد.

جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان بویراحمد به ریاست مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد و با حضور احد جمالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 احمدی از هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی برای مقابله با بیماری کرونا سخن گفت و اظهار داشت: مکان‌های گردشگری و تفریحی بسته است و نظارت به خوبی بر بازار انجام گرفته و همه مدیران پای کار هستند که سلامت و امنیت جان مردم تأمین شود.

وی افزود: تذکرات لازم در خصوص پرهیز از تجمع‌ها، دورهمی‌ها و برگزاری مراسم‌های عزاداری و جشن عروسی داده شده است و کنترل هم خوب بوده است، اما بعضی نمی‌خواهند بپذیرند که ما در چه بحرانی هستیم.

فرماندار شهرستان بویراحمد در پایان تاکید کرد: به کسانی که به خودشان رحم نمی‌کنند، رحم نمی‌کنیم.

وی مهمترین مشکل ستاد کرونا را برگزاری مراسم‌های عزاداری و جشن عروسی دانست و گفت: باید تدابیر بهتر و سخت گیرانه تری در این رابطه اندیشیده شود.

احمدی فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: خاکسپاری‌ها افراد متوفی باید ساعت 8 صبح انجام بگیرد.

وی از راه اندازی کمیته بهداشت در شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: دهیاران، بخشداران، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و... جزء این کمیته هستند و باید مراسم‌های تشییع جنازه و ختم را مدیریت کنند.

احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این نشست، اظهار داشت: ویروس کرونا با ارتباطات رابطه مستقیم دارد و هر چه ارتباطات بیشتر باشد، شیوع این ویروس بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرستان بویراحمد بیشتر جمعیت را دارد و نشست‌های فامیلی و قوم خویشی و ارتباطات جزء فرهنگ این شهرستان است، افزود: لذا باید روی این موضوع بیشتر کار کرد.

جمالی گفت: ویروس کرونا سبک زندگی را در دنیا تغییر داد، باید برای این بحران راهکارهای مناسب‌تری تدوین شود. انسان‌ها عادات معمول روزانه دارند و خروج از این عادات با مقاومت افراد مواجه می‌شود.

 معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روایتی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه تغییر قانون اصلی طبیعت است، افزود: آن‌هایی که در مقابل تغییر مقاومت می‌کنند، تاوان خواهند داد. الان گریزی نداریم به جزء اینکه این تغییرها را بپذیریم، همه ماها ایل و طایفه داریم، همه دوست داریم که در جشن عروسی فامیل و دوست شرکت کنیم و همه دوست داریم مراسم عزا را با شکوه برگزار کنیم، بزرگان زیادی در سطح کشور فوت کرده‌اند که با حداقل افراد مراسم تشییع آنها برگزار شد.
وی افزود: سلامت مردم از همه چیز برای ما واجب‌تر است، مقام معظم رهبری تمام برنامه‌های خودش را به صورت انفرادی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهد و این درس است. باید با گفت و گو همدیگر را قانع کنیم که دستورالعمل‌های ستاد کرونا و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. از ظرفیت متنفذان و ریش سفیدان باید استفاده کنیم.

جمالی گفت: وقتی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، صدای آن دو هفته دیگر در می‌آید. استان کهگیلویه و بویراحمد زیر ساخت قوی ندارد، لذا مشارکت و همکاری مردم در این وضعیت تسهیل گر است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران 34 درصد بوده ولی در استان کهگیلویه و بویراحمد 80 درصد پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند. این فهم و شعور این مردم را می‌رساند. حالا شاید چند جوان خام رعایت نکنند که باید آنها را مدیریت کنیم. استان کهگیلویه و بویراحمد در ستاد ملی کرونا رتبه‌های برتر را دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان از همه کسانی که برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول