اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مصرف بیش از ۴۳۳ میلیون دوز واکسن جهت ایمن سازی صنعت طیور خراسان رضوی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور خراسان گفت: سال گذشته بیش از ۴۳۳ میلیون دوز واکسن جهت ایمن سازی صنعت طیور خراسان رضوی مصرف شده که ۹۸ درصد این مقدار واکسیناسیون توسط مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی دامپزشکی صورت پذیرفته است.

مصرف بیش از ۴۳۳ میلیون دوز واکسن جهت ایمن سازی صنعت طیور خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر علیرضا شهرام شرقی از افزایش بازدید مرغداری‌های استان در سال قبل و رشد ۱۷ درصدی این بازدیدها نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت: طی سال قبل ۱۸ هزار و ۳۰۰ بازدید توسط کارشناسان دامپزشکی از واحدهای مختلف پرورش طیور خراسان رضوی به انجام رسیده است.  

 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور خراسان رضوی با اظهار این مطلب افزود: ایمن‌سازی واحدهای صنعتی و نیز پوشش مناسب این واحدها در جهت پیشگیری بیماری‌هایی نظیر آنفلوآنزای طیور و نیوکاسل از جمله اولویت‌های این اداره برای ارتقای کمی و کیفی تولیدات طیور استان و صیانت از این سرمایه عظیم خواهد بود.

وی گفت: در سال قبل، حدود ۹۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش طیور خراسان رضوی تحت نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان انجام شده است.

شرقی یادآورشد: برای تامین سلامت این تعداد جوجه یکروزه طی مدت فوق، بیش از۴۳۳ میلیون دوز واکسن مصرف شده است که ۹۸ درصد این مقدار واکسیناسیون توسط مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی دامپزشکی صورت پذیرفته است.

 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور خراسان رضوی ادامه داد: در جهت اجرای سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴، اداره کل دامپزشکی استان ۱۰۰ درصد عملیات مرتبط با طیور در زمینه‌های درمانی و پیشگیری را به بخش خصوصی واگذار کرده و بخش دولتی فقط وظیفه نظارت بر حسن اجرای عملیات را بر عهده گرفته است.

وی تعداد نمونه برداری از واحدهای پرورش طیور خراسان رضوی را ۲۱ هزار مورد و تعداد آزمایشات انجام شده را نیز ۵۲ هزار مورد اعلام کرد.

طبق گفته شهرام شرقی، بیش از ۲ هزار و ۳۳۷ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت دوره‌ای ۳۳ میلیون قطعه و ۳۸۴ واحد مرغداری تخمگذار و پولت به ظرفیت ۱۶ میلیون قطعه در خراسان رضوی فعال هستند که اجرای مراقبت‌های بهداشتی دامپزشکی در جهت حفظ این سرمایه عظیم اقتصادی از ضروریات است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول